2011. december 12., hétfő

Gránátalmás pohárkrém


Szombaton dolgoztam a színházban és a konyha kis részünknél szembetaláltam magam egy csomó pezsgős pohárral. Elkezdett kattogni az agyam, hogy vasárnap nagyobb létszámú (16 fő gyerekekkel együtt) vendégeim lesznek,  és mi lenne, ha valami pohárkrémet készítenék???? Addig-addig járt az agyam, míg végül is ezt a különleges, véleményem szerint ritka dekoratív és finom pohárkrémmel kedveskedtem desszertként nekik. Egész megbarátkoztam a gránátalmával, sőt azt mondhatnám nagyon megszerettem.

Hozzávalók, amiket használtam:

2 nagy doboz tejfölből házi krémsajt amiből 40 dkg használtam fel
4 dl tejszín
4-5 kanál porcukor
1 vanília kikapart magjai
1 ek vanília aroma
1 citrom héja lereszelve
1/2 citrom leve
2 gránátalma
1 csomag amoretti keksz (Lidl féle)

Egy nagyobb tálba beletettem a krémsajtot. Ráreszeltem a citromhéjat, belefacsartam a citromlevet, valamint hozzáadtam a vanília kikapart magocskáit, az evőkanálnyi vaníliaaromát és a cukrot is. Kézi habverővel jól összedolgoztam. A 4 dl tejszínt kemény habbá vertem, majd hozzáadtam 2 ek porcukrot. Óvatosan belekevertem a krémsajtos masszába. 
Az amoretti kekszet mozsárban összetörtem és a poharak aljába szétosztottam. Rákanalaztam a krémsajtos masszát, majd a tetejére szórtam a gránátalma magocskákat. 2 órára kikerült az ablakba, mert a hűtőben az egyéb finomságok miatt nem igazán volt helyem, de szerencsére kint volt annyira hűvös, hogy pont megfelelt neki.
Ebből a mennyiségből 12 pezsgős pohárnyi lett, ami az utolsó falatig elfogyott és ritka nagy sikert arattam vele kedves vendégeimnél:))))

3 megjegyzés:

Petra írta...

Szépségesek! Jó ötlet karácsonyra egy ilyen könnyű desszert is. Mentve.:)

Nelli írta...

Finomságos lehetett!Már a facebookon is megcsodáltam, de itt még szebb!:-)

DebiGabi írta...

Petra,
:) Tényleg könnyű kis desszert:)

Nelli,
De édes vagy! :D