2011. november 8., kedd

Zöldséges-tojásos rizs

Az utóbbi időben erősen visszavettem a sütés-főzés fronton. Ennek egyik oka az időhiány, valahogy mostanában semmire nem marad időm. Pedig igazából semmi újdonság nem jött be az életembe,  továbbra is dolgozom, édes lányomat is viszem jobbra-balra... Mégis úgy érzem mintha rövidebbek lennének a napjaim. A másik ok: szomorúan meg kellett állapítanom, hogy a blogolás és a jobbnál-jobb receptek találása, kipróbálása nem tesz jót az ember ruhaméretének:(((
Ez a zöldséges-tojásos rizs tulajdonképpen köretnek számít szerintem, de én édes családomnak egy könnyebb vacsorára készítettem pár napja. Mind a hármunknak nagyon ízlett még így magában is.

Hozzávalók, amiket használtam:

1 zacskó findus garden mix (mirelite)
4 tojás
1 fej hagyma
2 pohárnyi rizs
csipetnyi só
némi olaj

A rizst egy kevéske olajon megpirítottam, sóztam, majd dupla annyi vízzel felöntöttem. Egyszer megkevertem és fedő alatt puhára főztem. A Findus zöldségkeveréket szintén egy kevéske olajon megdinszteltem. A hagymát apróra vágtam, megpirítotam és hozzáadtam a 3 darab tojást, amivel összesütöttem. Ehhez kevertem hozzá a kész rizst és a zöldségeket. Párszor átforgattam az egészet, majd tálaltam.

10 megjegyzés:

Nelli írta...

Gabi!Én is készítettem már, de a tojás helyett bacont tettem bele, ami ugye nem kalóriamentes.:-)Ki fogom próbálni tojással is!

Altair írta...

Nagyon finomnak hangzik, szerintem holnap ki is próbálom.

Neked nem szokott lekapni a rizs, ezzel a módszerrel? Mert én azt nem bírom a párolt rizsben, hogy aztán az edény alját kell vakargatnom. Nincs valami jó módszer arra, hogy ne süljön le a rizs?

DebiGabi írta...

Nelli,
Hm. Szalonnával:D Nyami.

Altair,
Ez a módszer elég jól bevált. Szerencsére, csak akkor kap le a rizs, ha ügyesen megfeledkezem róla és nem kapcsolom le időben alatta a gázt:D
Bár az is igaz, hogy a lábasaim elég jó fajták, és ezekben nem sül le a rizs.

Barbi írta...

Naná hogy ízlett, mert ez így magában is nagyon finom! Én imádom!
A ruhaméreten nem könnyű változtatni, de nekem bevált egy módszer! Már teszteltem! ;D
Leírtam, hogy nekem hogy sikerült, most újra ráálltam egy kicsit karácsony előtt. Sosem késő elkezdeni! :)

cirmicica írta...

Nagyon koszonom ezt a receptet,nagyon megfelel az izlesemnek...

Nelli írta...

Szerintem ez a csőben sült kelbimbóhoz és brokkolihoz nagyon menne.Ki fogom úgyis próbálni.

Bianka írta...

Nagyon finom

mellissina2 írta...

Elvittem ezt a finom egyszerű receptet is,minél egyszerűbb annál jobb,így biztos lesz időm elkészíteni!!!Köszönöm!!!

DebiGabi írta...

Barbi,
Nagyon jó ez a fogyókúrás módszer, már több ismerősömtől hallottam, hogy sikerült vele sokat lefogynia. Az a gondom, hogy én pl. reggel egy kávén kívül képtelen vagyok bármit enni:(

Cirmica,
Nagyon szívesen:D

Nelli,
Nem rossz összeállítás:))))

Bianka,
Köszike:D

Mellissina2,
Mesélj majd, hogy ízlett!

Barbi írta...

Gabi nem baj, tízóraira megéhezel, majd akkor megeszed! :D