2011. november 30., szerda

Kakaós pavlova

Sütöttem pár napja diós linzereket és a tésztájához több tojássárgája kellett, miáltal lett 4 tojásfehérjém a hűtőben. Nem sokáig kellett rajta gondolkodni, hogy mi legyen belőle. Naná, hogy pavlova:)))) Mind a hárman nagyon szeretjük a pavlovát, de most gondoltam megbolondítom egy kis kakaóporral is. Hm. Így se rossz:))) Bár egy egészen picikét túlsütöttem és az alja sültebb lett, de még éppen az ehető kategóriában maradt.

Hozzávalók, amiket használtam:

4 tojásfehérje
15 dkg porcukor
1 ek étkezési keményítő
1 ek kakaópor
1 kk citromlé

2 dl tejszín
2 ek cukor
mandarin
málna

A tojásfehérjét kemény habbá vertem a jó kis konyhai robotgépemmel. Külön összekevertem a porcukrot, a keményítőt és a kakaóport, majd ezt is beledolgoztattam a géppel és legvégül jött a citromlé. A sütőt előmelegítettem 160 fokra. A masszából 3 kosárkaszerűséget készítettem. Kb. 40 percig sütöttem. Míg kihűlt a tejszínt felvertem a cukorral. Rákanalaztam a kosárkákra a tejszínt és dísztettem mandarinnal és egy kevéske málnával. 

3 megjegyzés:

Barbi írta...

Én megenném mindet, és Eszti lányom pedig ezt kérte szülinapjára ami januárban lesz. Nekem még az sem számít, ha sültebb, mert az ízén úgysem érezni! :)

Vicuska írta...

Pavlova igencsak kívánatos az előadásodban!!! :)

DebiGabi írta...

Barbi,
Annyira szeretem én is, egy morzsa sem maradt belőle:D

Vicuska,
Köszönöm szépen:)))