2011. november 2., szerda

Fehércsokis-limoncellos piskótatekercs

Vannak sütemények, amiket egész egyszerűen képtelen vagyok elfogadható kinézetűre elkészíteni. Ezek közé tartozik a piskótatekercs is. Több kísérletem volt már vele, de legtöbbje nem került be a publikálható sütemények közé. Az ízével semmi bajom nincs, de a kinézetük... Ajaja... Ez a fehércsokis változatot a még viszonylag elfogadható kategóriába soroltam, így fel mertem tenni ide a blogra. Tudom, hogy a képeim nem tartoznak a profi kategóriába, de azért van egy saját magam által felállított mérce, amit igyekszem elérni, kisebb-nagyobb sikerrel:)))

Hozzávalók, amiket használtam:

Piskótához:

4 db tojás
4 ek cukor
csipet só
4 ek rétesliszt
1 ek kakaópor

Fehércsokis krémhez:

20 dkg fehércsoki
5 dkg vaj
1 dl tejszín
3 ek limoncello

A tojásokat szétválasztottam. A sárgájához jött a 4 ek cukor, amivel egész világosra kevertem. Ezután következett a liszt és a kakaópor. A tojásfehérjéket a csipet sóval kemény habbá vertem, majd hozzákevertem a kakaós masszához. Sütőpapírral kibéleltem egy nagy tepsit, amibe belesimítottam a piskótatésztát. 180 fokos sütőben 20 percig sütöttem. Ezután még gyorsan melegében feltekertem a sütőpapírral a tésztát és hagytam kihűlni.
Vízgőz felett egy tálba felolvasztottam a fehércsokit, vajat, tejszínt és a limoncellot. Ezt is hagytam kihűlni.
Ekkor jött az első nagy gondom. A sütőpapírról nagyon nehezen jött le a tészta, miáltal a simától nagyon-nagyon messze volt, erősen repedezett lett:((( Rákentem a fehércsokis krémet, ami lényegében szinte teljesen eltűnt a tészta egyenletlensége miatt. Az íze viszont isteni finom lett, és a porcukor szórással a tetejére kicsit sikerült a csúnyaságát is eltüntetnem.
Szóval a piskótatekercs továbbra sem az erősségem, de azért a jövőben még próbálkozom vele, hátha egyszer csak sikerül egy szépet alkotnom:D

7 megjegyzés:

Nelli írta...

Olyan jó szaftos sütinek néz ki!A krémje mennyei lehet Gabi!

Vicuska írta...

Nagyon finom a sütid!!! De szerintem 12 perc bőven elég a 4 tojáshoz 180 fokon, pont a minap sütöttem, ha tovább sül, akkor repedezik, túlszárad.

trollanyu írta...

Istenien néz ki, ki is fogom próbálni:) A piskótatekercshez én nem szoktam szétválasztani a tojást, csak jó sokáig keverem a cukorral, 10-12 perc. Azután porcukros konyharuhára borítom és lehúzom róla a sütőpapírt, így mindig sikerül. Régebben nedves konyharuhával csináltam, az mindig megrepedezett. Tényleg nehézeltalálni a sütési időt, hogy ne száradjon ki a tészta.

Petra írta...

Nagyon guszta lett! :)

Bianka írta...

Nagyon finom és tetszik, hogy szaftos

DebiGabi írta...

Nelli,
Másnapra még finomabb lett, sokkal jobban lehetett benne érezni a limoncellot!

Vicuska,
Lehet, hogy kevesebb sütés is elég lett volt, de ránézésre úgy éreztem még nem sült meg:(

Trollanyu,
Próbáltam a konyharuhás változatot is, de az se nagyon ment. bár most az egyik kolléganőm jól kioktatott és kipróbálom majd az ő verzióját:D

Petra,
Köszike:D

Bianka,
Nagyon finom volt ezzel a krémmel:D

mellissina2 írta...

Kedves Gabi!!
Én nem vagyok egy konyhaművész,de szerintem ezzel a tekerccsel semmi gond nincs,nagyon guszta,nem versenyre készült,és az íze a fontos!!!megpróbálok megbirkózni vele!!!karácsonyra biztos!!!és viszem a receptet!!!Köszönöm!!!