2011. november 23., szerda

Diós linzer

Édes kislányom szavai hozzám, pár napja: „Anya, a suliban környezet órára a dióról kellene kiselőadást tartanom, és arra gondoltam, mi lenne, ha sütnél valamilyen diós süteményt, amivel megkínálnám az osztályt?” Ááááááááá.... Az osztályban vannak 29-en + a két tanár... Első körben nem is igazán volt ötletem, hogy milyen sütemény jó ennyi emberre, de aztán szerencsére eszembe jutott a linzer, amit még nyáron sütöttem, amit dióval kevertem össze. A suliba került süteményadagot nem „ragasztottam” össze lekvárral, csak úgy magában kaptak egy-egy csillagot:))))

A leányzó nem szereti a diót, sem pedig semmilyen diós süteményt, de ezt a diós linzert olyan jóízűen falatozta, hogy öröm volt nézni. És a legnagyobb boldogság akkor ért, amikor a kedves tanár nénije tegnap elkapott a suli előtt, hogy isteni finom volt a süti, a Laura nagyon ügyesen tartotta meg az kiselőadást, kapott érte egy nagy 5-öst környezetből és az egész osztálynak ízlett a süti, az utolsó morzsáig elfogyasztották:D

Hozzávalók, amiket használtam:

50 dkg liszt

37 dkg vaj
20 dkg porcukor
4 tojássárgája
egy citrom reszelt héja
20 dkg darált dió
baracklekvár a "ragasztáshoz"

Első lépésben diót törtünk és pucoltunk kedves férjem-urammal. Utána botmixerrel összedaráltam a diót, miáltal megint maradtak benne nagyobb darabok, de ez nem rontotta el. A szobahőmérsékletű vajat jól összekevertem a cukorral és a darált dióval, majd belereszeltem a citromhéjat, ezután jöttek a tojássárgák, majd kimértem a lisztet és azt is beledolgoztam. Folpackba csomagoltam és 2 órára hűtőbe tettem. Ezután lisztezett felületen kinyújtottam és csillag formákat vágtam ki belőle. 180 fokos 10-12 perc alatt megsütöttem. Jó sok süti lett ebből a mennyiségből, de rögtön ment a suliba 31 darab, a  maradék egy részét "összeragasztottam" baracklekvárral.

3 megjegyzés:

Bianka írta...

Finom

trollanyu írta...

Nagyon jól néz ki:) Szoktam én is sütni mandulásat, mert itt a mandula olcsóbb. Az is finom.

DebiGabi írta...

Bianka,
Köszke:D

Trollanyu,
Jó lehet mandulával, én különösen nagy mandula rajongó vagyok:D