2011. október 8., szombat

Túrós kuglóf

A hűtő átpakolása közben a kezembe akadt egy fél zacskó túró, aminek nagyon közel volt a "szavatossági" határideje. Némi tanakodás után tegnap este megsütöttem belőle ezt a túrós kuglófot. Van nekem egy nagyon jó kuglóf alapreceptem, amit nagyon szeretünk, ebbe variáltam bele a túrót.

Hozzávalók, amiket felhasználtam:
25 dkg vaj
25 dkg porcukor
2 ek vaníliás cukor
4 db tojás
25 dkg túró
1 citrom leve
1 citrom héja
35 dkg liszt
1 csomag sütőpor

némi vaj a forma kikenéséhez valamit egy kevés zsemlemorzsa

A vajat a porcukorral és a vaníliás cukorral habosra kevertem. Belereszeltem a citrom héjat, majd belenyomtam a levét is. Ezután jöttem a tojások egyesével, végezetül a túró, amit egy villával áttörve jól beledolgoztam. A lisztben elkevertem a sütőport és hozzáadtam a vajas masszához. A kuglóf-formát kikentem vajjal és beszórtam a zsemlemorzsával. Belekanalaztam a masszát és 180 fokos sütőben kb. 50 percig sütöttem.

4 megjegyzés:

Teakert írta...

Jó szaftos kis kuglófnak néz ki!

trollanyu írta...

Nagyon guszta, tetszik, hogy vannak benne pici túródarabok:)Finom lehet nagyon.

Vicuska írta...

A túró csak jobbá teszi a kuglóf állagát! :)

Bianka írta...

Isteni finom