2011. október 17., hétfő

Tormás besamell mustáros csirkemell szeleteken

Egy ideje nem írtam, hoztam semmi újdonságot, és úgy látom, hogy a jövőben is ritkábban fogok új recepteket hozni. Muszáj erősen visszavennem a sütés-főzésből... De azért néha-néha felbukkanok majd:D
Ezt a tormás besamell mártást nemrégiben láttam a tv-paprikán, ahol nagyon megtetszett, így ki is próbáltuk.

Hozzávalók, amiket használtam:

50 dkg csirkemell filé
2 ek mustár
2 ek olaj
csipet fekete bors
csipet só
csipet majoránna

besamell mártáshoz:
5 dkg vaj
2-3 ek liszt
4-5 dl tej
csipet fehér bors
csipet szerecsendió

4 ek torma

A mustárt elkevertem az olajjal és a fűszerekkel. A csirkemellet vékony szeletekre vágtam és megkentem a mustáros szósszal. A húst raclette sütőn sütöttük meg, de egy serpenyőben is kényelmesen meg lehet sütni a húsokat. Miközben sültek a husik elkészítettem a tormás mártást.
A vajat megolvasztottam és hozzákevertem a lisztet. Folyamatosan kevergetve egy kicsit megpirítottam, majd felöntöttem a tejjel erősen keverve továbbra is. Fűszereztem a borssal, sóval, szerecsendióval, valamint beletettem a 4 ek tormát is. Mivel csemege tormát használtam, ezért kellett bele ilyen nagyobb mennyiség. De ez ízlés dolga, hogy ki mennyire tormásan szeretné fogyasztani. Pár percig még főztem és már készen is volt a mártás. A húsok közben szépen megsültek. Tálaláskor a hússzeletekre kanalaztam a tormás szószból, és vegyes saláta került mellé (jégsaláta, paradicsom, uborka, póréhagyma, pritaminpaprika).

3 megjegyzés:

Nelli írta...

Gabikám!Gyere, mert nekem nagyon hiányozni fogsz!Tormás besamelt én a sonkatekercsbe szoktam főzni, finom lehet ez az étel nagyon.

DebiGabi írta...

Nelli,
Köszönöm!!!!
Igyekszem.

Bianka írta...

Nagyon finom