2011. október 23., vasárnap

Sült túrótorta

Volt itthon egy csomag  túróm, amiből úgy gondoltam sütök valami édességet ezen ronda borongós napon.  Kell az embernek egy kis boldogsághormon:))) Nagyon szeretünk minden fajta-féle túrós táplálékot. Némi nézelődés után az interneten a sült túrótortára esett a választásom, amiből a legtöbb helyen ugyanazt a verziót találtam meg így alapnak én is ezt használtam, csak egy-két apróbb módosítást végeztem rajta.

Hozzávalók, amiket használtam:

Tésztához
10 dkg vaj
5 dkg porcukor
18 dkg liszt
1 tojássárgája

Töltelékhez:

50 dkg túró
20 dkg porcukor
2 ek vaníliás cukor
1 citrom héja
2 db egész tojás
9 dkg étkezési keményítő
400 ml tej
1 nagy doboz tejföl

Elsőként a tésztát gyúrtam össze, amit pihentetni kellett egy kicsit a hűtőben., na nem sokat, csak éppen addig, amíg a tölteléket elkészítettem. A töltelék minden hozzávalóját egy nagyobb tálba adagoltam, mértem és botmixerrel összedolgoztam:))) Egy 26 cm-es csatos tortaformába nyomkodtam a tésztát, úgy, hogy minél magasabb pereme legyen. 10 percig elősütöttem 180 fokos sütőben. Ezután beleöntöttem a túrós masszát, ami nekem bőven túlért a tésztán, de gondoltam csak nem fog kifolyni és így is szépen megsül. Ezután közel másfél órán keresztül sütöttem a 180 fokos sütőben, időnként megtekintve, hogy milyen állapotban van. Amikor a közepe már nem rezgett nagyon és a széle kezdett barnulni késznek nyilvánítottam. Szerencsére attól, hogy túlért a töltelék a tésztán, még szépen megsült és könnyedén ki is jött a formából, bár a teljes kihűlés után a tetején lett egy repedés, de ez már csak szépséghibája volt a tortának az ízét nem rontotta el:))) Tálaláskor egy kevéske citromkrémet kanalaztam a tetejére és már lehetett is fogyasztani.


8 megjegyzés:

marisz57 írta...

Nagyon guszta, finom lehetett! Imádom a túrósakat édesen, sósan egyaránt.

Nelli írta...

Fincsi lehet!A citromkrémet megtalálom nálad?

DebiGabi írta...

Marisz57
Nálunk is mindig jöhet:D

Nelli,
Még nincs fent, pár nap múlva felteszem. Az interneten Lemon curd néven megtalálható sok helyen. Isteni finom vele!!!

Flóra írta...

Hasonló az én receptem is, imádom!
Nagyon guszta lett!

Petra írta...

Nagyon guszta lett, lemon curddel meg egyenesen isteni. :)

Gizi írta...

Nagyon finom!!!! Nálunk is nagy kedvenc mindenféle túrós sütemény. Ma pont egy ilyen fincsi tortára vágytam,csak sajnos nálunk nem volt.:(

DebiGabi írta...

Flóra,
Köszönöm:D

Petra,
Első kísérlet volt mind a torta, mind pedig a lemon curd, de nagyon jól kiegészítik egymást.

Gizi,
Most már nálunk is kedven lesz:D

Bianka írta...

Imádom