2011. október 26., szerda

Lemon curd - citromkrém

Régóta szemeztem ezzel a citromkrémmel, elég sokszor találkozva különböző blogon és főzős oldalakon. A hétvégén eljött annak is az ideje, hogy megkóstoljuk. Nagyon szeretem a citromos dolgokat, de ez a krém valami isteni finom. Aki szereti a citromos krémeket feltétlenül próbálja ki. Ennek a krémnek is elég sok verziója kering az interneten, főként a cukor mennyisége változik a receptekben. Így a cukor mennyiségét szerintem megint mindenkinek a saját ízlése szerint használja fel hozzá.

Hozzávalók, amiket használtam:

4 egész tojás
4 db citrom héja
4 db citrom leve
20 porcukor
25 dkg kristálycukor
15 dkg vaj

A citromokat nagyon alaposan megsikáltam. Lereszeltem a héjukat és kifacsartam a levüket. Az egészet egy tálba tettem. Ráütöttem a négy tojást és hozzáadtam a cukrot. Vízgőz felett keverve hozzáadtam a vajat is. Ezután folyamatosan kevergetve addig hagytam a vízgőz felett, amíg a krém pudingállagú nem lett. Végig kevertem, hogy ne csomosódjon össze. Sok helyen írják, hogy ha összecsomósodna szűrjük le. Nekem szerencsére nem állt össze, valószínűleg mert habverővel kevertem végig. Ezután hagytam kihűlni, majd pedig egy üvegbe töltöttem. Elméletieg 2-3 hétig a hűtőben eláll, de nem hiszem, hogy erre sok esélye lesz nálunk, mert drága lányom és kedves férjem is időnként bele-bele kanalaz csak úgy:)))) Ma estére palacsintát sütök és arra gondoltam ebbe is töltök majd a krémből, biztosan nem fogja elrontani.

8 megjegyzés:

Nelli írta...

Köszi Gabikám, hogy feltetted!Olyan nagyon szép színe van.El fogom készíteni.Nekem a gofri jutott eszembe, hogy arra is nagyon finom lehet.:-)

Illéskrisz Konyhája írta...

Imádom én is! Hasonló képen készült nálam is! Gyönyörű színe van!

DebiGabi írta...

Nelli,
Nagyon szívesen!
A színe szerintem a jó kis házi tojástól ilyen szép. Gofri! De régen sütöttem pedig a leányzó, hogy szereti!!!

Illészkrisz,
Köszönöm!

trollanyu írta...

Isteni, imádom:) Sajnos én magában kanalazva is képes vagyok befalni az egészet. Hasonlóan készítem én is.Szerintem mindenhez finom, süti, gofri, torta, kalács, palacsinta, vagy csak magában:)

Bianka írta...

Nagyon finom

Vicuska írta...

Nagyon szeretjük! (van olyan ember, aki nem? :))

DebiGabi írta...

Trollanyu,
:)
Remek lett a palacsintába is, csak kicsit folyik jobbra-balra, így némiképp malacmódra ettem :o)

Biank,a
Finom bizony:D

Vicuska,
Aki egyszer megkóstolta biztos, hogy szereti:)

Petra írta...

Már vártam, köszönöm. :)