2011. október 6., csütörtök

Csokoládés linzer


Van nekem egy kedvenc kis süteményes receptfüzetem, amit időként kinyitva és mazsolázva kiválasztok belőle egy-egy remek receptet. Most erre a csokoládés linzerre eset a választásom, ami egy nagyon jó választás volt:)

Hozzávalók:

25 dkg vaj
17 dkg porcukor
1 csomag vaníliás cukor
25 dkg liszt
6 dkg kakaópor

valamint
10 dkg étcsokis tortabevonó
1 ek olaj

A szobahőmérsékletű vajat a porcukorral és a vaíliás cukorral habosra kevertem. A lisztben elkevertem a kakaóport és beleszitáltam a cukros vajba. Jól összedolgoztam. Lisztezett felületen kinyújtottam kb. fél centisre, pogácsaszaggatóval kis korongokat vágtam ki, amiket egy sütőpapírral bélelt tepsire helyeztem. 180 fokos sütőben kb. 15 perc alatt megsütöttem. A sütőből kivéve egy kicsit lágy a tészta, de amint kihűlt finom ropogós állagot vett fel.
Vízgőz felett az étcsokis tortabevonót felolvasztottam az olajjal, majd a csokoládés linzereket félig belemártottam. Ebből a mennyiség meglepő módon közel 60 db süteményt lett nekem. Reggeli kávéhoz remek kis kiegészítő falatok.



9 megjegyzés:

Petra írta...

Jaj, de gyönyörűségesek! :)))

Barbi írta...

Ide vele, linzerből bármennyit eltüntetek!! :) Nagyon szépek lettek! :D

Zsiri írta...

Nem csak szépek, de nagyon guszták is, nyamm :)

Teakert írta...

Nagyon aranyosak!))

DebiGabi írta...

Petra,
köszönöm:D

Barbi,
Máris küldöm, bár már nem sok van:D

Zsiri,
Köszönöm Kedves Kismama!!!

Teakert,
Üdvözöllek itt nálam:D Köszönöm.

trollanyu írta...

Nagyon guszta:) Nagyon szeretjük a linzereket mi is, volt is receptem, de nem találom, úgyhogy viszem a tiédet:)

Bianka írta...

Nagyon szépek lettek

Nelli írta...

Jöttem!Hátha itt még jut Nekem!:-)
Finomnak néz ki nagyon!Karácsony előtt sütöttem egy jó nagy adagot.Megtöltöttem, de már nem volt időm bevonni csokival, mennem kellett dolgozni.Mikor hazaértem már nem volt érdemes bevonni ami maradt!:-)

DebiGabi írta...

Trollanyu,
Örülök, hogy segíthettem:D

Bianka,
Köszike:D

Nelli,
Hétfőre lesz az újabb adag:D
A töltést szerintem én is kipróbálom, mert nagyon finom lehet úgy is.