2011. október 2., vasárnap

Csőben sült burgonya

A burgonya mindig is az egyik nagy kedvencem volt. Szeretem, hogy rengeteg fajta/féle ételt lehet belőle készíteni. Pár napja valaki említette a csőben sült burgonyát. Nagy szemekkel néztem, mert erről a verzióról még nem igazán hallottam. Nosza gyorsan meg is néztem az interneten a receptet. Találtam is többféle változatot, amikből szokás szerint elkészítettem a magunknak leginkább megfelelőt.

Hozzávalók, amiket használtam:

kb. 50 dkg burgonya
2 dl tejszín
1,5 dl tej
2 gerezd fokhagyma
5 dk vaj
csipetnyi bors
csipetnyi szerecsendió

sajt a tetejére

A burgonyákat meghámoztam és vékony karikákra vágtam. A tejet és a tejszínt összekevertem, majd langyosra melegítettem a vajjal és a fűszerekkel, valamint a két gerezd fokhagymával. Egy tálat, momentán én a piteformámat kikentem vajjal és elhelyeztem rajta a vékonyra vágott burgonya karikákat. Leöntöttem a tejes-fűszeres keverékkel és a tetejére sajtot reszeltem. 180 fokos sütőben kb. 1 órán át sütöttem. A burgonya jól magába "szívta" a levet és a fűszerek ízét. Nagyon finom köretet sütöttem így, amit mindenképpen fogok a jövőben is készíteni, de szerintem még magában is simán megállja a helyét egy könnyű hétköznapi vacsorára.

7 megjegyzés:

ancsika1 írta...

Nagyon guszta! :)

Illéskrisz Konyhája írta...

A jó öreg burgonya...És egy finom recept! Nagyon guszta!!

trollanyu írta...

A krumpli a kedvenc köret nálunk is és ez a recept nagyon tetszik:)Nekem magában is jöhetne, esetleg kis salátával.

Gizi írta...

Húú, de jól néz ki!!! Már ezer éve nem készítettem, pedig nagyon szeretjük.:)

Petra írta...

Nagyon tetszik. Ezzel a fűszerezéssel szuper finomság. :)))

DebiGabi írta...

Ancsika,
Köszi:D

Illéskrisz,
Nagy kedvenc lett!

Trollanyu,
Gondoltam rá én is, hogy egyszer csak ez lesz a vacsora, de jó ötlet hozzá egy laza salát! :D

Gizi,
Köszönöm!

Petra,
Jól belesültek az ízek a burgonyába, amitől remek lett az íze!

mellissina2 írta...

Kedves Gabi!!
Elvittem a Csőben sült burgonya receptet!Köszönöm!!!