2011. október 20., csütörtök

Brokkolis-csirkés quiche

Régebben elég sokszor került a család elé vacsorára vagy ebédre ilyen fajta pite (quiche). Mindig nagyon jóízeűn fogyasztottuk, de valahogy az utóbbi időben elfelejtődött, pedig én is nagyon szeretem:o) Kimaradt egy kisebb adag csirkemellem egy főzés után, amiből némi tanakodás és hozzávaló felmérés után született ez a brokkolis-csirkés pite. Édes lányom továbbra is imádja a brokkolit, így amiben az található szó nélkül elfogyasztja:D

Hozzávalók, amiket használtam:

Tésztához:

15 dkg vaj
30 dkg liszt
1 egész tojás
1 tojássárgája
csipet só

Töltelékhez:

20 dkg csirkemell filé
25 dkg brokkoli (mirelite)
2 dl tejszín
fél póréhagyma
1 tömbös krémsajt
csipet bors
1 egész tojás
1 tojás fehérje
sajt a tetejére

Első lépésben összegyúrtam a pite tészta minden hozzávalóját. Folpackkal letakarva fél órára hűtőbe tettem pihenni, ezalatt az idő alatt elkészítettem a töltelék részét. A csirkemellet kis kockákra vágtam és egy kevés olajon elkezdtem megpirítani. Erre jött rá a karikákra vágott póréhagyma. Mikor szép aranybarnás színe lett felöntöttem a tejszínnel, belenyomtam a krémsajtot, valamint hozzákevertem a tojásokat is. Fűszereztem és még főztem 1-2 percig, amíg jól összelényegült benne minden:D Közben a brokkolit enyhén sós vízben megfőztem, majd jó alaposan lecsepegtettem. A tésztát belenyomkodtam a piteformában és 180 fokos sütőben némi lencsével lenyomva 20 percig elősütöttem. Ezután ráöntöttem a töltelékmasszát rápakolásztam a brokkolikat és sajtot reszeltem a tetejére. További fél órát sütöttem, amíg a tetején a sajt szépen elkezdett megpirulni.

6 megjegyzés:

Csibe írta...

Nagyon guszta, szívesen megkóstolnám!...juj és a sajt a tetejééén :))

Bianka írta...

Nagyon finom lehet, de karfiollal

trollanyu írta...

Isteni:) Nálunk gyakran van pite, különböző töltelékekkel. A brokklois az egyik leggyakoribb, mert a kislényom kedvence. Mi is szeretjük:)

DebiGabi írta...

Csibe,
:D Nálunk nincs az a sajt mennyiség, ami nem fogyna el!

Bianka,
Karfiollal is ki fogjuk próbálni:D

Trollanyu,
Akkor a mi lányaink a ritka kivételek, akik szeretik a brokkolit.

Mesi írta...

Megcsináltam én is! Nagyon finom lett, köszönöm a receptet! :)

DebiGabi írta...

Mesi,
De jó!! Örülök, hogy ízlett:)