2011. szeptember 25., vasárnap

Spenótos pogácsa

A blogírásnak van egy érdekes mellékhatása. Azon kedves ismerőseim akik tudják, hogy írom, szerkesztem ezt a blogot, mániákus kényszert éreznek arra, hogy mindenféle receptet elküldjenek nekem. Ezt még véletlenül sem panaszkodásként mondom, hanem inkább megköszönöm, mert így remek recepteket kaptam és a jövőben is nagyon szívesen fogadok bárkitől!!!! Ezt a spenótos receptet is nemrégiben küldte az egyik kolléganőm. A végeredmény nem lett rossz, bár szerintem ez nem lesz a legnagyobb kedvencünk, de egy próbát mindenesetre megért, aki meg szereti a spenótos ételeket, annak meg kimondottam ajánlom:)

Hozzávalók:

55 dkg liszt
25 dkg ráma margarin
3 dkg friss élesztő
csipet cukor
1-1,5 dl tej
2 tojás sárgája
1 kk só
2-3 ek tejföl
3 db fokhagymagerezd
kb. 10 dkg spenótlevél

A tejbe beletettem a cukrot és belemorzsoltam az élesztőt. Egy kicsit meglangyosítottam és hagytam szépen felfutni. Ezalatt a margarint elmorzsoltam a liszttel. Hozzáadtam a többi hozzávalót: 2 tojássárgát, a 2-3 ek tejfölt, az apróra vágott spenótot, a fokhagymát, sóztam és végül beleöntöttem az élesztős tejet. Jó alaposan összegyúrtam az egészet. Elég ragadós volt a tészta, így adtam még hozzá lisztet, hogy könnyebb legyen vele dolgozni. Konyha ruha alatt pihentettem 1 órán át. Lisztezett felületen kinyújtottam 1-1,5 cm vastagságúra és kiszaggattam pogácsaszaggatóval. A tetejét egy kicsit bevágtam majd megkentem tojásfehérjével. 200 fokos sütőben 20 percig sütöttem.

8 megjegyzés:

Barbi írta...

Pedig a fotón nagyon finomnak tűnik és mivel vajas, valószínű az is!! Nagyon szeretem a pogácsát, én is sütöttem szombaton egy nagyon finomat! Éppen Mártinál (Ízek, zamatok) írtam - mert ő is pogit sütött -, hogy ezek a kis sós finomságok milyen jók egy tartalmas leveshez! :))

Illéskrisz Konyhája írta...

A képen nagyon gusztán néz ki! Azért biztos nem volt olyan borzasztó...Ugyan most jól vagyok lakva, de kóstolnék egyet...

Petra írta...

Érdekes recept. Szívesen megkóstolnám. :)))

Vicuska írta...

Én is szeretném megkóstolni! :)

DebiGabi írta...

Köszönöm a kedves sorokat!!
Most, hogy már többször megkóstoltam egész megbékéltem az ízével, nem is annyira rossz:)
Van még egy pár darab, szívesen küldök Nektek!

Bianka írta...

De ötletes spenóttal

Barbi írta...

Kedves Gabi, ha nem veszed zargatásnak, kérlek nézz be hozzám egy kis apróságért! :))

DebiGabi írta...

Bianka
Végül is nem annyira rossz:D

Barbi,
Nagyon szépen köszönöm, és dehogy veszem zargatásnak!!!