2011. szeptember 9., péntek

Paradicsompüré téli hónapokra

 
Paradicsomot évek óta teszek el a téli hónapokra, mert rengeteg fogy belőle. A házilag eltett paradicsomnál pedig nem igazán van finomabb. Idén egy kicsit változtattam. Nem nagyon, csupán annyiban hogy kétféle paradicsomból tettem el. Szerdán szabadnapos voltam, mert a leányzót kellett kontrollra vinnem a kezével. Hihetetlen már két hete levették a gipszét, és szerencsére most már egész rendben van a keze!
Na szóval. Miután visszaszállítottam a suliban a kisasszonyt gondoltam kiszaladok a piacra. Nem tudom máshol mennyi volt a paradicsom, de nekem 120-130 Ft/kg-os áron sikerült vennem a parikat, amik szerintem nem sorolhatók a drága kategóriában. Így vásároltam 3 kg sima paradicsomot és 3 kg lucullus paradicsomot. 
Otthon jó alaposan megmostam a felét és négy részre vágtam, majd  átpasszíroztam. Feltettem főni az egészet és közel 1,5 órán át kis lángos főztem, amíg jól besűrűsödött. Mivel lucullus paradicsom is volt benne, már eleve nem volt túl híg. A kis üvegeket sütőbe (150 fokon) tettem közel negyed órára, majd forrón beletöltöttem a paradicsompürét. Egy késhegynyi nátrium-benzoátot tettem a tetejére, lezártam majd meleg dunsztba tettem.
A paradicsom másik részét csak délután tettem el, édes leányzóm hathatós segítségével. Majdnem az egészet ő vagdosta fel és passzírozta át!!!!
A 6 kg-nyi paradicsomból 12 üveg paradicsompürém lett. De finom lesz majd télen!

11 megjegyzés:

Edó írta...

Ma én befőztem a második adag ketchupot,mert az első rohamosan fogy.Aranyos a leányzód és milyen jó segítség:)Ez lesz a legfinomabb paradicsompüréd!

Barbi írta...

Örülök, hogy a lánykádnak rendben van a keze, láttam gipszes fotóval.
Nagyon aranyos, hogy segít neked! Én még sosem raktam el paradicsompürét. Bár nálunk nagyon kevés fogy, a lányom nagy ritkán majonézt eszik, mi meg tormát. Ügyesek vagytok! :)

trollanyu írta...

De jó lesz neked télen:) A kislányod nagyon aranyos, hogy így segít, nagyon ügyesek és szorgosak vagytok.

Gizi írta...

Leányzód segítséggel bizony könnyű a befőzés!!! Örülök, hogy rendbe jött a keze.:)

Flóra írta...

Én is tettem el paradicsomot, rengeteg van a kertben. :)
Nézz be hozzám, szeretnék neked egy díjat adni!

Colors in the Kitchen írta...

de jó, hogy van segítséged! örülök, hogy a keze meggyógyult.

DebiGabi írta...

Edó,
Imád velem a konyhában tevékenykedni:) Szerintem is ez lesz a legjobb!!!

Barbi,
Nálunk nincs az a paradicsompüré mennyiség, ami nem fogyna el.

Trollanyu,
Tényleg nagy segítségem a konyhában.

Gizi,
Sokkal könnyebb bizony:)))

Flóra,
Nagyon szépen köszönöm!!!

Colors in the kitchen,
JÓ bizony:)

Illéskrisz Konyhája írta...

Látom már te is készülődsz a télre! Nagyon ügyes a kislányod és rendes gyerek, hogy segít a munkában!!

DebiGabi írta...

Illéskrisz,
Nekem már elég volt a nyárból, sőt... Édes leányzóm szerencsére imád lábadlankodni a konyhában:D

Nelli írta...

Én már várom a sok finomságos receptet ami a paradicsompüréből születik majd!:-)
Örülök, hogy jól van a kislányod!

DebiGabi írta...

Nelli,
Igyekszem majd újdonságot is hozni, de főként paradicsomleveshez, milánóihoz, pizzához használjuk:D Ezek a kisasszony kedvencei, bár én is nagyon szeretem :P