2011. szeptember 15., csütörtök

Paradicsomos húsgombóc II.

A paradicsomos húsgombóc nem sűrűn szerepelt eddig még az otthoni étlapunkon. Készítettem már egy párszor, de akkor egy másfajta verziót - ennek a receptje ITT található. Pár napja valaki említette, hogy annyira szeretik a gyerekei a paradicsomos húsgombocót, hogy szinte hetente főz nekik. Gondoltam, nosza akkor feltálalom én is a családnak. Remek gondolat volt, mert nagy sikert arattam vele, így a jövőben gyakrabban fogok ilyet főzni:D

Hozzávalók, amiket használtam:

50 dkg darált hús
1 kisebb fej hagyma
2 maroknyi rizs
csipetnyi fekete bors
2-3 kk pirospaprika
csipet kömény
1 egész tojás
0,5 l paradicsompüré
némi olaj, só és cukor a rántáshoz
valamint főtt burgonya

A darált húst és a rizst egy tálba borítottam. Ráreszeltem a hagymát, hozzáadtam az összes fűszert és a tojást. Ezután összegyúrtam és gombócokat formáltam belőle és enyhén sós vízben megfőztem. Az időt nem tudom pontosan megadni mennyi ideig, mert ez a függ a gombocók méretétől is. Mikor úgy gondoltam megfőtt egyet ketté vágtam és megtekintettem, hogy megfőtt-e benne a rizs:))))
Kevés olajjal és liszttel készítettem egy világos rántást, amit felöntöttem 1-1,5 dl vízzel és a paradicsompürével. Sóztam, cukroztam és sűrűre főztem. Közben megfőtt a krumpli is.

11 megjegyzés:

Nelli írta...

Szereti nálunk mindenki.Épp tegnap fogyott el!:-)Pici zellert még szoktam beletenni.Nagyon jó ízt ad neki.Próbáld ki legközelebb.

judit60 írta...

Mostanában gondolkodtam én is ,hogy kéne csináljak.

Altair írta...

Rájöttem Gabi, hogy te egy gasztroterrorista vagy! :o)

Most mehetek bevásárolni, mert megkívántam a töltött paprikát. Aj, de jól néz ki a Tied! ;o)

DebiGabi írta...

Nelli,
Zellerrel még mindig nem vagyunk jó barátságban, így inkább kihagynám:)))

Judit,
Hajrá:D

Altair,
:))))))
De jót nevettem ezen gasztroterrorista!!!!

Petra írta...

DE szép színek, nagyon szeretem. Én is egy ágacska zellerrel szoktam készíteni.

Raindrop írta...

Én nem vagyok gyerek, de úgy két hetente biztosan eszek paradicsomos húsgombócot, édesen, krumplival. Ez az egyik legnagyobb kedvencem. Mostanában rászoktam, hogy sült krumplival eszem. Imádom!!! :DDD

Gabriella írta...

Petra,
Tulajdonképpen én is szeretem:D

Rain,
Sültkrumplival??? Hm. Nem rossz. Nem rossz. Főként, hogy imádjuk a leányzóval a sült krumplit:D

Bianka írta...

Férjem nagy kedvence, köszönöm meg van a hétvégi menü

DebiGabi írta...

Bianka,
Örülök, hogy sikerült egy jó ötletet adnom:D

Vicuska írta...

Így, ahogy van, nagyon finom!

DebiGabi írta...

Vicuska,
köszönöm:D