2011. szeptember 7., szerda

Gombás melegszendvics

Megint egy gombás étel, amit főként csak én fogyasztottam... A gyermek továbbra se hajlandó gombás ételeket enni, az uram meg allergiás rá, bár ő szereti, de minimális mennyiséget ehet csak. Viszont, én annyira szeretem a gombát, így időnként tulajdonképpen csak magamnak készítem:D Ma reggel is, amikor a piacon jártam olyan szép gombák voltak, de hősiesen nem vásároltam, pedig nagyon kacsingattak rám...

Hozzávalók:

5 dkg vaj
1 ek olaj
2-3 ek liszt
3-4 dl meleg tej
2 ek tejföl
1 tojás
só, bors, csipet szerecsendió
kb. 30 dkg gomba
1 fej hagyma
só, bors

A hagymát apróra vágtam és egy kevés olajon megpirítottam. A gombákat szintén felvágtam és összepirítottam a hagymával, némi sózás borsozás után. A felmelegített vajban és az olajban elkevertem a lisztet és világosbarnára sütöttem. A tejet közben megmelegítettem, majd felöntöttem a lisztes keveréket vele. Sűrű kavargatás mellett csomómentesre kevertem, jött bele a tojás és a tejföl, fűszerek és legvégül pedig a pirított gomba. Kenyereket megvajaztam rákanalaztam a gombás krémet, némi sajt a tetejére, majd kb. 15 perc sütés a sütőben.

13 megjegyzés:

Okki írta...

Jól összegyűlt a nyálam :P

Nagyon guszta! Szívesen bele harapnék :)

Petra írta...

Nagyon szeretek mindent ami gombás. Nagyon guszta lett a szendvicsed. :))))

Csongi írta...

Szia! Nagyon jókor tetted fel ezt a receptet, mert ma vacsorára melegszendvics lesz, a Párommal imádjuk. A gyerekek nálunk sem eszik meg a gombás ételeket:( Most így fogom elkészíteni a gombakrémet. Köszi!

Illéskrisz Konyhája írta...

De szeretem én is. Pont így vagyok vele, nagyjából csak én szeretem ilyen tömény ízben a gombát. Hasonlót csinált anyukám is, de viszem a receptét, úgy mint a gombafasírtnak. Abban sem csalódtam! Guszta!!

Nelli írta...

Ez a szendvics Bazsimnál tuti nyerő lesz.Én is szoktam gombás melegszendvicset azt is szeretjük nagyon, de kipróbálom a Tiedet is.:-)

Bianka írta...

Imádom a gombát, nagy-nagy kedvenc lenne

DebiGabi írta...

Köszönöm szépen a kedves sorokat Mindenkinek:)))

Nyissunk egy gombaimádók klubját:))

Barbi írta...

Gombás szendvííííícs! De régen ettem, pedig az egyik kedvenc meleszenyóm!
Itthon talán egyzser csináltam, bolti gombakrémmel még ezer éve, kezdő háziasszony koromban, de most lenyúlom a receptet és akkor nem csak falatozókban élvezhetem!!! Teljesen megéheztem!!! Este 11 van. :(

DebiGabi írta...

Barbi,
Nem szabad este 11-kor recepteket nézegetni, az felér egy merénylettel:)))

tücsi írta...

Mi is imádjuk a melegszendvicseket, mikor nézzem én is, ha nem este negyed 11-kor. Guszták a szendvicseid!!!!

DebiGabi írta...

Tücsi,
Köszönöm:D

Csongi írta...

Elkészítettem, nagyon finom lett. Ezentúl így készítem a gombakrémet. Köszi a receptet!

DebiGabi írta...

Csongi,
Nagyon szívesen nekem öröm, hogy nektek is ízlett!!