2011. augusztus 4., csütörtök

Túrós derelye házilag


Valamelyik bevásárlás alkalmával nemrégiben a Lidl-ben vettem egy 3 db-os ravioli-derelye készítő  készletet. Tegnap este elsőként túrós derelyét készítettem vele. A mérete egy picikét nagy lett, pedig csak a közepes méretű formát használtam, így 2 darab elfogyasztása bőségesen elég egy főre. Egy kicsit macerásnak éreztem az elkészítést, de ebben talán az is benne volt, hogy most csináltam először, és hát a tésztakészítés még mindig nem az erősségem... Szerencsére a végeredmény nagyon finom lett.
A hozzávalók mennyiségét nem tudom pontosan megadni, mert nem méricskéltem, csak gyúrtam össze az egészet. Először megfőztem a burgonyát héjában, majd a héja eltávolítása után rögtön összetörtem. Miután kihűlt adtam hozzá egy tojást, némi sót és annyi lisztet, amíg már nem ragadt a kezemhez a tészta. A túrót elkevertem pár kanál tejföllel, belereszeltem egy citrom héját és a fele levét is hozzáadtam, majd került még bele vaníliás cukor és sima cukor is. Itt is a kóstolgatás nyomán kerültek bele a hozzávalók,:)))
A tésztát kör alakúra nyújtottam ráhelyeztem a formára,  a közepébe tettem egy kevéske túrót és összenyomtam a formát. Forrásban lévő, enyhén sós vízben kifőztem, majd pirított zsemlemorzsában meghempergettem.

11 megjegyzés:

Illéskrisz Konyhája írta...

Ó, de finom! Nagyon guszta az aranyló morzsában!

Petra írta...

Megérte a sok munkát, gondolom a családodnak is tetszett. Túróval isteni. :)))

trollanyu írta...

Istenien néz ki, nagyon guszta:) Éppen most rendeltem ilyen kis szerkentyűt, remélem boldogulni fogok vele.

Flóra írta...

Nagyon jól néz ki!

Okki írta...

Nagyon guszta! :)

DebiGabi írta...

Illéskrisz,
Köszi!

Petra,
Túró nálunk továbbra is jöhet, bármikor, bármilyen formában. Így meg különösen jó volt:D

Trollanyu,
Boldogulni, boldogul vele az ember, csak amikor elszakadt a tészta már az összenyomás után, akkor voltam gondban, hogy mit csináljak vele. De végül is kifőztem a legvégén a "szakadtat", és meglepő módon egész szépen egyben maradt.

Flóra,
Köszönöm:D

Okki,
Neked is köszönöm:)

Bianka írta...

Gyönyörűek lettek

Juci konyhája írta...

Legközelebb ha derelyét készítesz próbáld meg a forma aljával kiszaggatni a tésztát, mert szerintem van egy kis éle és ezzel könnyebben megy majd. Aztán ráteszed a tetejére a tésztát, bele a tölteléket összenyomod és főzheted is. Nem kell egyesével kinyújtogatni.

DebiGabi írta...

Juci,
Köszön a jó tanácsot!!
Legközelebb kipróbálom ezzel a módszerrel! :)

Juci konyhája írta...

Igazán nincs mit. Használd egészséggel! Jó sütést, főzést a formákkal!

Névtelen írta...

Jól sikerült a túrós gombóc :)
Javaslom próbáld ki gyúrt tésztával(liszt, tojás, víz) is, a derelye abból készül. (Csináltam már burgonyás tésztával én is, de az nem az igazi.)
Egyből működni fog a készítő is rendesen.