2011. augusztus 2., kedd

Bruschetta, először, de biztos, hogy nem utoljára

Érdekes dolog az, amikor az ember jobban belemerül a különböző gasztroblogok olvasása, tanulmányozása, nézegetésébe. Talál jobbnál-jobb ötleteket, recepteket. Össze is gyűjti gondosan, hogy egyszer majd elkészíti. De azáltal, hogy folyamatosan gyűjti az ember az újabb és újabb recepteket, szépen megfeledkezik egy-egy remek finomságról, amit el akart már készíteni. Így jártam én a bruschetta-val is. Már nem is emlékszem mióta szerettem volna megkóstolni. Vasárnap este végre elérkezett ez a pillanat is. Bár előtte el kellett szaladnunk venni egy pár dolgot, mert nem volt itthon pl. paradicsom:))) Édes férjem ilyenkor mindig morog velem, hogy nekem miért pont azt kell sütnöm-főznöm, amihez nincs itthon valami... De hát az ember valamit a fejébe vesz, akkor muszáj:))))

Hozzávalók, amiket használtam:

3 gerezd fokhagyma
3 ek olívaolaj
csipet só
csipetnyi színes bors
6-7 db paradicsom
20 dkg mozarella
bagett karikákra vágva pirítósként

Első lépésben a fokhagymát belereszeltem az olívaolajba, sóztam, borsoztam. Ezután a paradicsomokat jó apróra vágtam és alaposan elkevertem a fokhagymás olajban. Amíg a bagett karikákat megpirítottam jól összeértek benne az ízek, de legközelebb egy kicsit korábban előkészítem a paradicsomot, hogy még jobban összemelegedjenek. A mozarella sajtot karikákra vágtam. A pirítósokra helyeztem egy-egy szelet sajtot rákanalaztam a paradicsomot és már ettük is. Legnagyobb örömömre még a leányzó is jóízűen falatoztam, pedig féltem, hogy a fokhagyma miatt nem eszi meg! Tudom, hogy kellett volna bele még bazsalikom, de momentán nem volt itthon, és igazából nem is szeretjük annyira, így nem hiányzott. Bár a fényképezésnél kellett volna egy kis zöld, de ez most ilyet lett:D

12 megjegyzés:

Kati írta...

Én sem készitettem még soha, de most megkivántam tőletek.:)

DebiGabi írta...

Kati,
Isteni finom csak ajánlani tudom.
A férjem pont ma mondta, hogy ugye csinálunk még ilyet! :D

Ancsika írta...

Gabi jól értem, hoyga akkor a kenyeret nem is kented be fokival??

trollanyu írta...

Istenien néz ki, még én sem ettem sohasem. Nagyon egyszerű elkészíteni, van is otthon paradicsom:)

DebiGabi írta...

Ancsika,
Nem, mert maga a paradicsom elég fokhagymás lett. Be kellett volna??

Trollanyu,
Nálunk is újdonság volt, de tényleg nagyon finom.

Illéskrisz Konyhája írta...

Jól néz ki!!!Hmmmm...Egyet levennék most a tálról! Nagyon szeretem, királyi előétel!

Petra írta...

Ó de régen tervezem már én is elkészíteni. Na most tényleg nekiállok. Csudaguszta itt nálad. :))))

Gizi írta...

Nagyon jól néz ki így ahogy van!!! Látom meghoztad mindenkinek a kedvét az elkészítéséhez.Már én is régóta készülök rá, hogy megpróbálkozom vele, de.... Na de most már nem halogatom, főleg hogy saját paradicsomom is van hozzá.:)

DebiGabi írta...

Illéskris,
Tudom, hogy előétel, de nálunk pont elég volt egy jó kis vacsira!

Petra, Éva
Köszönöm:D

Örülök, hogy Ti is kedvet kaptatok hozzá!

Bianka írta...

Nagyon guszta

Névtelen írta...

Én télire is szoktam eltenni, egy kicsit ledinsztelem, lehet vöröshagymával is készíteni. Nagyon egészséges.

Bianka írta...

Meghívnálak egy játékra, nézz be kérlek hozzám :)