2011. augusztus 25., csütörtök

Almás pite

Velencén a telken van egy szép rétesalma fánk, ami idén rengeteg szépséges almát ajándékozott nekünk. Hoztunk is belőle haza egy nagy ládával. Tegnap előtt pedig elkövettem az öngyilkossággal felérő műveletet, hogy begyújtottam a sütőmet és megsütöttem ezt a nagyon almás pitét. Nem mondom nagyon jó lett és érdemes volt miatta teljesen leizzadni, de a közeljövőben azért kétszer is meggondolom a sütést ebben az iszonyatos hőségben. Volt már egy kísérletem régebben az almás pitével, amivel nem igazán voltam elégedett, így most kerestem egy másik verziót. A recept eredetije ITT található.

Hozzávalók, amiket használtam:

A töltelékhez:

kb. 1,5 kg rétesalma
3-4 ek cukor
1-2 kk fahér
1 csomag vaníliás puding
citromlé

A tésztához:
50 dkg liszt
25 dkg vaj
1 kk sütőpor
csipet só
2 ek cukor
0,5 dl tejszín
1 egész tojás
1 tojássárgája

Első lépésben az almákat megpucoltam és citromos vízbe tettem. Lereszeltem nagy lyukú reszelőn és meglocsoltam egy kis citromlével, rászórtam a cukrot. Ezután kifacsartam a levét úgy, hogy 3 dl levem legyen. Nekem jóval több lett, de azt jóízűen megittam:)))) Ezt a 3 dl levelet összekevertem a pudingporral és kis lángon besűrítettem. Az almát megszórtam fahéjjal, majd jól elkevertem a pudingos szósszal. 
A 50 dkg lisztben elkevertem a sütőport, a csipet sót és a cukrot, majd elmorzsoltam a hideg vajjal. A tojásokat elkevertem a tejszínnel és beledolgoztam a tésztába. Két részre osztottam. Egy közepes méretű tepsit kibéleltem sütőpapírral, majd az aljára került a tészta fele. Rákentem a sok-sok almát, majd a tetejére jött a maradék tészta. A teteje részt egy kicsit nehézkesen sikerült rátennem, de egy kis porcukorral szerencsére el lehetett fedni az egyenletlenségeit:D Egy villával jól megszúrkáltam a tetejét és megkentem a tojásfehérjével. 180 fokos sütőben kb. 40 percig sütöttem.

7 megjegyzés:

Petra írta...

A sütőt bekapcsolni 40 fokban tényleg nem a legjobb ötlet, de nézd meg ezt a gyönyörűséget. Megérte. :)))

Ami írta...

Az egyik kedvencem... most szívesen ennék belőle :)

DebiGabi írta...

Petra,
Tényleg megérte:)))

Ami,
Mi is szeretjük:)
Épp most falatoztam be az utolsó két kockát:D

Illéskrisz Konyhája írta...

Nagyon guszta, jó szaftos lett a tölteléke!!

Bianka írta...

IMDÁOM

trollanyu írta...

Szeretjük mi is, a tiéd pedig nagyon szép lett:)Így szeretem én is, ilyen sok alma töltelékkel.

DebiGabi írta...

Illéskrisz,
Szép mennyiségű töltelék került bele:)

Bianka,
Én is. Én is:)))

Trollanyu,
Köszi!!
Tényleg így a legfinomabb, hogy jó sok alma van benne.