2011. július 12., kedd

Sárgabarackos ivólé

 A tavalyi évben szinte semmilyen gyümölcsünk nem volt a telken. Idén szerencsére rengeteg. Most hétvégén a sárgabarack kezdett szépen beérni, amiből hoztunk is haza két ládányit. Mivel sok barackom lett gondoltam készítek egy-két új dolgot is belőle. A tegnapi egész napon a sárgabarack feldolgozás, befőzés, pucolás jegyében telt. Reggel 9-től este 8-ig csak a barackokat tettem el lekvárnak, kompótnak, gombócnak, levesnek és ivólének. Este nem kicsit voltam fáradt, kivételesen nem volt gondom az elalvással sem. 
Az interneten néztem a recepteket, de a legtöbb helyen ugyanazt a receptet találtam meg, így alapnak ezt vettem, egy kevéske módosítással.

Hozzávalók:

1 kg pucolt, kimagozott sárgabarack
1,5-2 liter víz
kb. 30 dkg cukor, de ez függ a barack édességétől is
fél citrom leve

A barackokat kb. 1 percre forró vízbe tettem, így könnyebben le tudtam húzni a héját. A megpucolt barackokat hozzáöntöttem a 1,5 liter vízhez, majd felforraltam. Ezután botmixerrel összeturmixoltam és beleszórtam a cukrot, valamint belenyomtam a citrom levét. Ezután megint felforraltam, közben megkóstoltuk a leányzómmal, hogy milyen édes, ha nem túl érett a barack igényelhet még bele cukrot. Leszedtem a habzó részét, majd kihűlés után üvegekbe töltöttem és jól behűtöttem. Mivel elég sűrűnek ítéltem meg, még hígítottam vízzel. Végül 3,5 liternyit ivólevet kaptam ebből a mennyiségből, aminek a nagy része már el is fogyott:)))

3 megjegyzés:

Kati írta...

Imádom a barackot, mindenféle formában, így is.

Bianka írta...

Imádnivalóan finom lehet

DebiGabi írta...

Kati,
Szeretni szeretem a sárgabarackot, de most egy időre elég volt:)))

Bianka,
Finom bizony, de már alig maradt. Muszáj lesz még legalább egy adagot készíteni:D