2011. július 16., szombat

Sárgabarack kompót

Idén szerencsére rengeteg sárgabarack termett a telkünkön, így lehetőségem volt egy-két újdonságot is kipróbálni. Ennek eredményeként készült már sárgabarackos ivólé, valamint ezek sárgabarack kompótok is Pár hete vettem Haas féle befőtt tartósítót, azzal a felkiáltással, hogy majd rakok el időn kompótokat is, így ezzel készítettem el.
Kiválogattam a viszonylag éretlenebb, zöldebb sárgabarackokat, amiket forró vízben főztem 1-2 percig. Félbevágtam, lehúztam a héját és kimagoztam és beletettem a tiszta üvegekbe. 5 üveget megtöltöttem így kb. a 3/4-éig, utána felfőztem a befőtt tartósítót 1,5 liter vízben 40 dkg cukorral és 5-6 szem szegfűszeggel. Miután felforrt a lé felöntöttem a barackokat és fóliával letakartam és jól lezártam az üvegeket.

2 megjegyzés:

Nelli írta...

Aranyló sárgabarackok!Nincs is a házinál jobb!:)

DebiGabi írta...

Nelli,
A legjobb:)) Így télen külön öröm őket fogyasztani, az ízében ott van a nyár íze...