2011. július 8., péntek

Off bejegyzés: Képlopások


Sokáig gondolkoztam azon, hogy megírjam-e ezt a bejegyzést, de tegnap este megkaptam a végső lökést ahhoz, hogy belekezdjek. Tudom, hogy alapvetően egy szélmalomharcot vívok, több más blogger társammal együtt a képlopókkal szemben, de most már úgy döntöttem szóváteszem én is az egészet.
Sajnos az elmúlt időszakban volt arra időm, hogy a google jó kis képkereső programjával (fantasztikus ez a program különben!!!) szétnézzek, hogy ugyan ki, hova vihette el a fényképeimet.
Azt kellett tapasztalnom, hogy nem is egy fényképemet vitték el:(( Pedig az én képeimet még nem is sorolnám a hű de jó képek kategóriában...

Egész egyszerűen soha nem fogom tudni megérteni, hogy miért jó az valakinek, hogy ellop egy képet, feltölti egy feltöltős oldalra, hogy mutogassa másoknak: "Nézzétek milyen szépet alkottam". Egy lopott fényképpel. Amikor pedig írok neki, hogy ez nem az ő fényképe, még neki áll feljebb, és kikéri magának, hogy ő nem lopta a képet, hanem az övé. Az övé, amikor rajta van az én szignóm????

Több helyen jeleztem, hogy lopott képekkel vannak fent bejegyzések, feltöltések. Szerencse a szerencsében, hogy egy-két helyen el tudtam azt érni, hogy leszedték az említett képeket, volt olyan is, aki válaszolt emailben elnézést kért és levette a képemet (bár ez csak egyetlen egy eset volt!).
Találtam képemet, amiről levágták a szignót és az étterem online étlapján ajánlottak vele ételt...
És még sorolhatnám...
De a legtöbb helyen rá se bagóznak az ember reklamálására.
Tudom, hogy többen szembesültek ezzel az egész problémával, de akkor is felháborítónak tartom a képlopásokat, és tényleg nem értem, hogy miért jó ez????
És végezetül a kedvencem pedig egy "életmód" magazin, aki szintén a tőlem eltulajdonított fényképpel közöl bejegyzést. Ez vitte nálam a pálmát. Nesze neked életmód magazin, lopott képekkel reklámozni.
A bejegyzését már el sem mertem olvasni. Mi lehet abban???

7 megjegyzés:

Altair írta...

Olvass bele a szerzői jogos bejegyzésemnél a megjegyzések közé. Ott hivatkozok a törvény megfelelő szakaszaira is, amelyek alapján vagy fizetniük kell, vagy le kell venniük és kész.

Valakinek egyébként egyszer már jogi útra kéne terelni ezt. Azzal élnek vissza, hogy a per is pénzbe kerülne. Arra is gondoltam, hogy egyből az ügyvéddel kéne iratni nekik, talán komolyabban vennék.

DebiGabi írta...

Altair,
Köszi az infokat.

Van benne valami, hogy hatásosabban kellene ez ellen fellépni. Tényleg az egy jó megoldás lenne, ha lenne egy ügyvédi levél, amit küldeni tudnánk rögtön, bár szerintem ez se fogja az ilyen képlopókat "meghatni"...

H. Mária írta...

Rettenetesen bosszantó, ha valamit ellopnak!
Nagyon jó az oldalad és a képek is csodásak, mert összefut a nyál az ember szájában. A sportszeletért külön köszönet, mert ez a család kedvence (egyik). Már a 15 éves fiam egyedül készíti (tudom, hogy nem dolog, de mégis). Soha nem tenném ki más képét, amit ő készített. Ha az én oldalamon lát valaki sport szeletet azt én készítettem villámsebességgel, mert ugyebár a sok édesszájú ellepi és mire észbe kapok már el is fogyott.:)

Raindrop írta...

Gabi!
Nem akarom túlbeszélni!
Vízjelezni kell a fotókat, diszkréten, KÖZÉPEN!
Azt nem tudja levágni, és ezek a lopós háziasszonyok, nem olyan ügyesek, hogy photoshop-oljanak!
Utálom a gyűjtőoldalakat, pont ezért, mert boldog, boldogtalan összelopkod mindent a netről, és felteszi dicsekedni.
Vízjelezni mindent, mindent!
Utána is fogják lopni, de legalább vicces ha magukénak hazudják!

DebiGabi írta...

Mária,
Nagyon örülök, hogy sikerült találnod itt egy-két finomságot. A sportszeletes süti az én lányomnak is nagy-nagy kedvence. És nagyon szépen köszönöm kedves soraidat.

Rain,
Én sem akartam úgymond túlbeszélni, de most értem el arra a pontra, hogy muszáj volt kiengedni magamból.
Tudom, hogy nem érdemes ezen bosszankodni, de egy idő után elfogy az ember béketűrése.
De tény és való, hogy egy kicsit én is hibás vagyok, mert egy időben nem szignóztam a képeket (nem mintha ez akadályozna egyes embereket a képlopásban), de mostantól már szigorúan csak ilyen lesz itt.

Eszter írta...

Ezen már én is túl vagyok. A keresésen, a találáson és a "bosszankodáson", hogy finoman fejezzem ki magam. Durva. Nagyon durva és elkeseírtő, hogy a billentyűzet is bírja, inkább csak finoman nyilatkozom. :-(((

DebiGabi írta...

Eszter,
Sajnos nagyon sokan találkozunk/találkoztunk és gyanítom a jövőben is fogunk még a képlopásokkal bajlódni:(((