2011. július 6., szerda

Lúdlábtorta II.

Még a blogírás kezdetekor volt egy kísérletem a lúdláb tortával, ami nem igazán úgy sikerült, ahogy szerettem volna. Elég sok idő eltelt a múltkori kudarc óta, így gondoltam megpróbálkozom egy másik verzióval. Ez a változat már sokkal jobb lett, de még mindig nem az igazi, még mindig keresem, ami igazán megfelel.ne Ebben a változatban Tücsök Bogár párizsi krémjét használtam. A tésztához csak egy "mezei" piskótát sütöttem.

Hozzávalók:

A piskótához
4 db tojás
3 ek rétesliszt
4 ek cukor
1 ek kakaópor
egy késhegynyi sütőpor

A tojásokat szétválasztottam. A tojássárgákat egészen világosra kevertem a 4 ek cukorral, majd beledolgoztam a réteslisztet, amibe belekevertem a sütőport és a kakaóport. A tojásfehérjéket kemény habbá vertem, majd óvatosan összekevertem a kakaós masszával. Csatos tortaformát kivajaztam, beszórtam zsemlemorzsával, majd 180 fokos sütőben 20 perc alatt megsütöttem.

A krémhez

25 dkg porcukor
2,5 dl tejszín
2-3 ek kakaópor
35 dkg vaj

A tejszínt a cukorral felforraltam, hozzákevertem a kakaót. Kicsit hagytam hűlni, majd hozzáadtam a vaj egyharmadát. Ezután hagytam kihűlni. A maradék vajat habosra kevertem, majd az egészet robotgép legmagasabb fokozatán jól összedolgoztattam, amíg egyneművé nem vált.

Ezután szükségem volt még:


2-3 maroknyi magozott rumos meggyre
15 dkg tortabevonóra
1 ek étolajra

A díszítésre a tetején:
10 dkg vajra
1 ek kakaóporra
1 ek porcukorra

A kakaós piskótát áthelyeztem egy tányérra. Megszórtam 2-3 maréknyi kimagozott rumos meggyel, majd rákentem a kakaós krémet. Igyekeztem eldolgozni, kisebb-nagyobb sikerrel viszonylag egyenesre. Ezután 2-3 órára hűtőbe tettem, hogy megszilárduljon egy kicsit.
Vízgőz felett felolvasztottam a tortabevonót az 1 ek étolajjal és rákentem a krémre. Ez hellyel-közzel sikerült is, de sajnos nem mindenütt sikerült szépen eldolgozni, kicsit dimbes-dombos lett helyenként:(
Végezetül a szobahőmérsékletű vajat elkevertem a cukorral és a kakaóporral, majd nyomóformába kanalaztam és kidekoráltam a torta tetejét, valamint helyeztem rájuk egy-egy szem rumos meggyet még.

8 megjegyzés:

Petra írta...

Hát ez valami isteni lehet, és a látvány...

Kati írta...

Pedig igazán gyönyörű.

Bianka írta...

A végén az az szelet lenyűgöző

Edó írta...

Nagyon megkívántam!Pedig állítólag nem szeretem a lúdláb tortát:)

Ami írta...

Kedvenc tortám! :) Mintha nekem sütötted volna, pedig nincs is szülinapom :)))

DebiGabi írta...

Köszönöm szépen kedves soraitokat!!!

Zsófi írta...

Hú de guszta!!!!
Nyamm-nyamm:)
Lehet jelentkezni egy szeletre????
:)

DebiGabi írta...

Zsófi,
Persze, hogy lehet:))
Fénypostáztam Neked!!!