2011. július 19., kedd

Dinnye granita

Vasárnap édes párommal vettünk egy dinnyét, amit sajnos nem a legfinomabb fajtából sikerült kiválasztanunk. Emlékeztem, hogy nemrégiben láttam valahol egy dinnyés jeges receptet, de arra persze már nem, hogy hol. De hála a google áldásos tevékenységének csak megtaláltam:D A recept eredetije ITT található. 
Külön köszönet érte Maimoni-nak, mert fantasztikus!!!

Hozzávalók:

fél dinnye
2 dl víz
2 ek cukor
6-8 levél menta
fél citrom leve

A vizet a cukorral, citrommal, mentalevelekkel felfőztem. A dinnyét kimagoztam. A mentaleveleket kihalásztam belőle, majd a dinnyével együtt egy nagyobb tálba tettem és egy botmixerrel összeturmixoltam. Nekem már itt nagyon ízlett az egész, de azért betettem a mélyhűtőbe egy régebbi fagyis dobozba, hogy megfagyjon. Kb. óránként villával áttörtem, és ez ment 3-4 órán keresztül. A fagyasztási idő annak is a függvénye, hogy az ember mennyire képes kivárni a megfelelő állagot. 
Kedves férjem megbolondította az egészet még egy kis fehér rummal, ami megmondom őszintén cseppet sem rontottam el:)))) Egy biztos, hogy ilyet még fogok a jövőben készíteni, mert ez így valami menyei finom:D

6 megjegyzés:

Mesi írta...

Ez nagyon jó ötlet, ki fogom próbálni! Köszi! :)

trollanyu írta...

Szuper ötlet, tényleg sokszor veszünk izetlen dinnyét, főleg itt. Régen még otthon járt egy dinnyés bácsi az utcán, meglékelte a dinnyét és ha nem volt jó, másikat adott. Na itt ilyen nincs:)

Bianka írta...

Nagyon finom

Kati írta...

Igen, én is láttam Maimoninál is, finom lehet, mi is vettünk dinnyét, de olyan finom volt, hogy sajnáltam bármit is készíteni belőle, de azért egy kis turmix csak készült.

DebiGabi írta...

Mesi,
Menyei, érdemes kipróbálni:D

Trollanyu,
Jó kis régi lékelések. De szerettem gyerekkoromban a léket megenni:D

Bianka,
Finom bizony:D

Kati,
A múltkoriban vettünk egy dinnyét, az valami isteni finom volt, eszembe se jutott, hogy csinálni kellene valamit. Sajnos ez most elég vacak volt, de így ebben formában nagyon jól fel lehet javítani! :o)

Belly írta...

Nagyon jól néz ki,jó ötlet így felturbózni a dinnyét.