2011. június 30., csütörtök

Meggyszörp házilag

A hétvégén  szedett meggyekből idén úgy gondoltam, megpróbálok szörpöt is készíteni.  Szétnézve az interneten, ezt a receptet választottam. A végeredmény nem lett rossz, bár egy kicsit édesnek találom a szörpöt, de ezen egy kevéske citromlével szerencsére könnyen lehet javítani.

Hozzávalók:

3 kg magozott meggy
3 kg cukor
1 liter víz
15 g citromsav

A meggyeket a kicsi leányzóm hathatós és egy új meggymagozó segítségével kimagoztuk. A 3 kg magozott meggyhez hozzáöntöttem a 1 liter vízben feloldott citromsavat. Két napig lefedve így hagytam, időnként átkeverve az egészet. A második nap végére egy másik lábasba átszűrtem egy tésztaszűrőbe helyezett  organza anyagon keresztül. Miután a nagyja már lecsöpögött egész jól ki tudtam nyomkodni a maradékot is. Beleborítottam a cukrokat és feltettem főni. Közben a tisztára mosott üvegeket az előmelegített sütőbe tettem. Felforraltam az meggyszirupot folyamatos kevergetés mellett, majd rögtön még melegen a forró üvegekbe töltöttem, lezártam az üvegeket, és meleg dunsztban hagytam kihűlni. Nekem ebből a mennyiségből 5 és fél liter meggyszörpöt sikerült alkotnom, de legközelebb mindenképpen kevesebb cukorral fogom készíteni.

3 megjegyzés:

Ditta írta...

Egyik legfinomabb szörp!:-)

Bianka írta...

Imádom

DebiGabi írta...

Ditta,
Sokkal finomabb, mint gondoltam:D

Bianka,
Most már én is:D