2011. június 29., szerda

Meggyes pite

Ez a finom meggyes pite, még a hétvégén készült a frissen szedett gyümölcsből, de még csak most jutottam odáig, hogy ide is feltegyem. Isten igazából nem használtam hozzá semmilyen adott receptet, csak úgy mentem a kis saját fejem után a hozzávalók terén.

Hozzávalók, amiket felhasználtam végül:

4 db tojás
4 ek barnacukor
1 ek vaníliás cukor
8 dkg olvasztott vaj
5 ek rétesliszt
1 kk sütőpor
3 ek rumosmegy lé vagy rumaroma
 kb. 60 dkg magozott meggy

A tojásokat szétválasztottam. A tojássárgákat elkevertem a barnacukorral és a vaníliás cukorral, majd hozzáadtam az olvasztott vajat. A lisztet elkevertem a sütőporral, majd összedolgoztam a tojássárgákkal.  Itt került bele a rumosmeggy lé is. Ezután a tojásfehérjét kemény habbá vertem és végezetül az egészet összekevertem. Egy kivajazott sütőformába öntöttem a tésztamasszát, majd szétszórtam/nyomkodtam rajta a kimagozott meggyet. 180 fokos sütőben kb. 30 percig sütöttem, amíg szép aranybarna nem lett a teteje is. Fogyasztás előtt még megszórtam egy kevéske porcukorral.

4 megjegyzés:

Barbi írta...

Nagyon jól néz ki! Minden meggyes süti jöhet, annyira szeretem! :D

trollanyu írta...

Nagyon guszta, nekem is jöhetne pár szeletke, itt nem lehet meggyet kapni, meggyfák sincsenek:( De vasárnap megyünk haza 2 hétre, remélem lesz még a fán:)

Csibe írta...

Húúú, de nagyon guszta!

DebiGabi írta...

Barbi,
Köszike!
Mi is, mi is:)))

Trollanyu,
Remélem, még lesz Nektek meggy!!!

Csibe,
Köszönöm:D