2011. június 7., kedd

Gombafasírt

Mindig szívesen olvasom mások gasztro blogjait, remek ötleteket lehet találni/olvasni. Igyekszem is elraktározni a jobbnál jobb finomságokat, amiket majd egyszer valamikor én is el szeretnék otthon készíteni. Nemrégiben kaptam egy negyedkiló gombát, amiből ezt a gombafasírtot sütöttem. Nagyon szeretem a gombát, de édes leányzóm nem eszi, a férjem nem nagyon ehet, mert allergiás a gombára, így elég ritkán tudok vele otthon kísérletezgetni, de azért időként nem hagyom magam:)))

Hozzávalók, amiket használtam:

25 dkg gomba
2 száraz zsemle
1 fej hagyma
3 gerezd fokhagyma
só, bors
1 tojás
zsemlemorzsa

A gombát jól megmostam, majd felszeleteltem. A hagymát apróra vágtam és egy kevés olajon megdinszteltem, majd hozzányomtam a 3 gerezd fokhagymát, amivel megint sütöttem egy pár percig. Ezután jött hozzá a gomba. Sóztam, borsoztam és megpirítottam a gombát. A száraz zsemléket vízbe áztattam, majd alapos kinyomkodás után egy tálba helyeztem. Erre borítottam rá a megpirított gombát, valamint itt jött hozzá még a tojás. Jól összegyúrtam, majd gombócokat formáltam belőle, amiket kilapítottam és zsemlemorzsában megforgattam, végül forró olajban aranybarnára sütöttem. Köretnek salátát adtam hozzá, amivel egy nagyon könnyű vacsorát kaptam.

11 megjegyzés:

Dia írta...

Ki fogom próbálni! Nagyon tetszik!

Aleda írta...

Hú,ez jó ötlet,épp van egy adag gombám.Köszi:)Nagyon tetszik,guszta.

Jaj,de jó ez a zene...maradok kicsit:)

Kati írta...

Én is éppen ma kívántam meg egy kis gombát, nagyon szépek lettek a fasírtjaid.

Bianka írta...

Na ezt már ki is nyomtattam, nagyon finom lehet

DebiGabi írta...

Ditta,
Remélem ízleni fog:)

Aleda,
Szívesen.
Gyerek bármikor egy kis zenére!!

Kati,
Nagyon finomak is lett:D Köszi.

Bianka,
Mesélj, majd hogy ízlett!

Niki írta...

Azt hiszem,ezt elmentem és elészítem...nagyon tettszik:)))

DebiGabi írta...

Niki,
Mesélj majd Te is, ha elkészítetted, hogy ízlett nektek!

Illéskrisz Konyhája írta...

Hát ez mennyei lehet! Azonnal elvittem a receptet...:o)) Tele vagyok gombával..Holnap lehet elkészítem! Köszönöm!

DebiGabi írta...

Illéskrisz,
Gomba nálam mindig jöhet bármennyi. Nagyon szeretem:D

Illéskrisz Konyhája írta...

Megcsináltam, szinte rosszullétig ettem magam belőle! Nagyon finom! Köszi még egyszer a receptet!

DebiGabi írta...

Illéskrisz,
De jó:))
Örülök, hogy ízlett!