2011. június 11., szombat

Eper-krémleves

Leves nálunk jöhet minden mennyiségben. Legyen meleg vagy éppen hideg. A nagy hőségben különösen jól esik az embernek egy jó kis hideg krémleves. Most először eperből készítettem. Eddig valahogy kimaradt ez a gyümölcs, pedig már elég sokfélével kísérletezgettem, de elérkezett az eper ideje is:))

Hozzávalók, amiket használtam hozzá:

50 dkg eper
1,5 dl tej
1 csomag vaníliás pudingpor
csipet gyömbér
csipet szegfűszeg
1-2 ek cukor
2-3 db citromkarika

A epret megmostam és elnegyedeltem, kb. 1,5 vízbe tettem a cukrot és a fűszereket, majd beleborítottam az epret is. Annyira főztem csak meg, hogy éppen forrjon, mert nem akartam az epreket szétfőzni. Botmixerrel jól összeturmixoltam, majd a 1,5 dl tejben elkevert pudingot hozzákevertem és felfőztem, amíg szépen besűrűsödött. Ekkorkerültek bele a citromkarikák is, amiket miután a leves kihűlt ki is vettem. Miután langyos lett hűtőben teljesen lehűtöttem. Tálaláskor tejszínhabot tettem még a tetejére is és már lehetett is kanalazni:D

3 megjegyzés:

családi tűzhely írta...

Mi is nagyon szeretjük:)

Barbi írta...

Nagyon finomnak néz ki!!
Mint egy kellemes hűsítő ital. D)

DebiGabi írta...

Családi tűzhely,
Most már mi is:)))

Barbi,
Tényleg olyan, mint egy jó hűs ital, nem is igazán kanállal ettünk, inkább "ittuk" :D