2011. június 5., vasárnap

Cseresznye piskótajellegű tésztában

Szombaton sikerült pár kiló cseresznyét szednünk Velencén a telken, aminek egy  részéből süteményt sütöttem, egy másik része csak úgy natúr került a pocakunkba. És egy jó nagy mennyiséget pedig a leányzó bevisz holnap az osztálytársainak. Jó érett, már egészen fekete színűk volt, ezáltal nagyon édesek is egyben. Hogy nézett ki a kedves férjem-uram keze a magozás után:))))

Hozzávalók:

75 dkg magozott cseresznye
25 dkg vaj
25 dkg porcukor
25 dkg liszt
2 ek vaníliás cukor v. 2 csomag
6 db tojás
csipet só
2 ek rum vagy 1 ek rumaroma

A szobahőmérsékletű vajat habosra kevertem a porcukorral és a vaníliás cukorral. Ezután egyesével belekevertem a tojássárgákat. A fehérjét a csipet sóval kemény habbá vertem. Ezután felváltva kanalanként hol a tojáshabot, hol pedig a lisztet adagoltam addig hozzá, amíg el nem fogyott. A legvégén került bele a tésztába a 2 evőkanál rum, de ezt lehet helyettesíteni rumaromával is. De mindenképpen érdemes beletenni, mert a rumtól nagyon jó íze lett a tésztának. Egy tepsit kibéleltem sütőpapírral és rákanalaztam a tésztát. A tetejére rászórtam a kimagozott cseresznyét, majd 180 fokos sütőben kb. 40 perc alatt megsütöttem. A tetejét meg lehet még szórni porcukorral, vagy fahéjas porcukorral.

10 megjegyzés:

Altair írta...

Ez a kedvenc sütim, de még csak másutt ettem. Szerintem meg is sütöm holnap. :o)

Nelli írta...

Nekem is a kedvencem, nagyon szeretem!:-)

DebiGabi írta...

Altair,
Mi is nagyon szeretjük, de pl. meggyel is nagyon finom:D

Nelli,
:))

Kati írta...

Nagyon szép, és a fotó is.

Bianka írta...

Nagyon finom szaftos

trinity írta...

Imádom!! Gyönyörű lett a fotó is!

DebiGabi írta...

Kati,
Köszönöm szépen:)

Bianka,
Neked is köszönöm:D

Trinity,
Én is imádom.
Köszike:o)

Csibe írta...

Nagyon szeretem az ilyen sütiket (is) :))

Altair írta...

Megsütöttem és nagyon finom lett. :o) Mivel emlékezetből próbálkoztam a rumaroma kimaradt, vaníliáscukor nem volt itthon és meggyre emlékeztem, ezért nem pont ugyanígy, de tényleg nagyon finom lett. Holnap újrapróbálom szabályosan. :o)

DebiGabi írta...

Altair,
Meggyel is tökéletes, én is sütöttem már úgy. Sőt szerintem még finomabb is.
Ez nagyon tetszett "szabályosan":)))