2011. június 3., péntek

Bodzás eper fagylalt

Az elmúlt pár hétben szinte ipari mennyiségű bodzaszörpöt készítettem, mert kedves barátainknak is én csináltam meg, azzal a felkiáltással, Te úgy is készítesz, nyugodtan legyen duplamennyiség))).Tény és való, hogy én is nagyon szeretem, annyira jó frissítő az íze. Mivel a hűtőben folyamatosan ide-oda pakolgatom a bodzaszörpös üvegeket elgondolkodtam, hogy lehetne belőle még valamit alkotni. Kicsi leányzóm nagy eper imádó, így mostanság szinte mindig van itthon. Némi kombinálás után megszületett a bodzás eper fagylalt.

Hozzávalók, amiket használtam:

15 dkg eper
1,5 dl bodzaszörp
1 dl tejszín
15 dkg krémsajt

Az epreket alapos mosás után összeturmixoltam a bodzaszörppel. Majd hozzákevertem a házi krémsajtot és a tejszínt. Ezután a fagylaltgéppel kevertettem kb. 30 percig. Elég "híg" maradt az állaga, így fogyasztás előtt, még bekerült a mélyhűtőbe egy órára. Az íze viszont nagyon kellemes lett nagyon jól kiegészítették egymást a bodza és az eper.

8 megjegyzés:

Bianka írta...

Remek nagyon finom lehet

Kati írta...

Igen tényleg jó párosítás az eper és a bodza, Aledánál most olvastam az bodzás eperdzsemről.

mellissina2 írta...

Kedves Gabi,itt nagyon jól érzem magam,tetszik a fogadtatás!!és nem utolsó sorban a receptek!!!

Ditta írta...

Nagyon finom lehet!

trinity írta...

Gabi, irtó gusztusos!
Egy szakmai kérdés: nekem mindig a gombócolással van gondom...Ha -18-ra lefagy, alig tudom kikanalazni, gombócban nem jön ki..
Ha félkészen kiszedem, akkor sem lesz szép, kerek..Hogy csinálod? Köszi előre!

DebiGabi írta...

Bianka,
Köszi!!

Kati,
Láttam én. Nekem is nagyon tetszik ez a párosítás.

Mellisina,
Köszönöm szépen:)

Ditta,
Finom volt, csak gyorsan elfogyott:D

Trinity,
Nekem sem mindig sikerül így kiszedni.
Előtte hagyni szoktam egy pár percig kiengedni, hogy könnyebben ki lehessen szedni.
Úgymond "kapirgálom" a fém fagyis kanállal és a tál szélén húzom le. De meleg vízbe mártva előtte a fagylaltszedőt úgy talán könnyebb.

Nelli írta...

Tényleg jó páros!:-)
Finom lehet!

DebiGabi írta...

Nelli,
Egy próbát megér, ha szeretitek az epret és a bodzaszörpöt is:D