2011. május 6., péntek

Toblerone-s fagyi

Kedvenc fagylaltkészítő gépem már beköltözött állandó lakhatással a mélyhűtőbe, így ezennel megnyitottam az idei év fagylaltszezonját otthon:)) Tudom, hogy kint nem igazán van fagylaltozós idő, de úgy döntöttam csak azért is jön végre egy jó kis fagylaltrecept.

Hozzávalók, amiket használtam:

15 dkg házi krémsajt
2 dl tejszín
1 vanília rúd vagy egy csomag vaníliás cukor
3 ek porcukor
1 ek vaníliaaroma
2 kis csomagos toblerone csoki

A krémsajtot és a tejszínt habverővel jól összedolgoztam, majd jött bele a kikapart vanília és a porcukor, valamint az 1 evőkanálnyi vaníliaaroma. Ezután a fagylaltgéppel kevertettem kb. 20 percig, amíg jól összeállt a krém. A toblerone csokikat késsel összevágtam kisebb-nagyobb darabokra. Az fagylaltkrémet kiszedtem egy tálba és hozzákevertem a csokidarabokat. Maradt benne egy-két nagyobb is, de ez abszolút nem rontotta el. Poharakba kanalaztam és már lehetett is fogyasztani.
Édes leányzóm siman megevett belőle 3 gombócnyi mennyiséget:))))

6 megjegyzés:

Ami írta...

Nagyon guszta :)

Nelli írta...

Hűűűű Gabi!De fini lehet!:-)
A házi krémsajtot elárulod, hogy készíted?

DebiGabi írta...

Ami,
Köszek:D

Nelli,
Egy nagy doboz tejfölt pár másodpercre beteszem a mikroba, utána pedig egy tésztaszűrőt kibélelek organza anyaggal, amire ráborítom a tejfölt. Hagyom, hogy jól kicsepegjen belőle a "lé". Utána össze szoktam kötözni egy fakanálra az anyagot és még hűtőbe is hagyom csöpögni egy jó kis régi békebeli tejtartón lógatva:))
Van, hogy pár óra után felhasználom, de az is előfordult, hogy hagytam még a hűtőben 1-2 napig.

Erika írta...

Ez nagyon jól hangzik, tobleronnal, már tudom is kit lepnék meg..!:)

Bianka írta...

Nagyon finom lehet

DebiGabi írta...

Erika,
:)

Bianka,
Köszke:D