2011. május 15., vasárnap

Paradicsomleves spenótos krumpligombóccal

Édes leánygyermekem nagyon szereti a leveseket, így sokszor főzök is mindenfélét itthon. Az egyik legnagyobb kedvence a paradicsomleves. A mai ebédünkre is ez készült, de gondoltam egy kicsit feldobom. Tegnap Anyunál a kiskertünkből kiszedtem egy nagyobb mennyiség spenótot, amiből mára félretettem egy adagot, hogy készítek belőle valamit, a többit pedig lefagyasztottam. Találtam a hűtőben még 2 db héjába főtt krumplit is, amiből jött az egész ötlet.

Hozzávalók, amiket felhasználtam:

A leveshez
500 gr-os paradicsompüré
kevéske olaj
2 ek liszt
víz
cukor, só

A gombóchoz:
2 közepes méretű héjában főtt burgonya
kb. egy maroknyi friss spenót
1 kk só
liszt, amennyit felvesz a krumpli

Egy könnyű rántás készítettem először, amit felöntöttem a vízzel és a paradicsompürével. Ízesítettem sóval, borssal és felfőztem. Mi inkább édesebb formában szeretjük a parilevest.
Az összetört krumplihoz hozzáadtam az apróra vágott spenótot, majd sóztam és elkezdtem hozzágyúrni a lisztet addig, amíg már nem ragadt a tészta. Ezután apró kis gombóckákat gyúrtam, amiket belefőztem a paradicsomlevesbe. Mivel mi a paradicsomlevest mindig reszelt sajttal eszük, így a tányér aljába még az is került. Isten igazából a spenótot nem lehetett annyira érezni, inkább csak a látványa volt érdekes a szép zöld foltokkal:D

8 megjegyzés:

Nelli írta...

Jó ötlet a gombóc!Én is sokkal jobban szeretem, mint a hagyományos betű tésztás változatot.:-)
Pici zellert nem szoktál a paradicsom levesbe tenni?Nagyon jó ízt ad neki.

DebiGabi írta...

Nelli,
A zeller meg én nem vagyok túl jobban:( Nekem túl intenzív, erős az íze, illata. Egyedül a húslevesben szeretem.

Kati írta...

Tetszik a recept, guszta.

Garffyka írta...

Paradicsomleves nálunk betűtésztával az ász, kisfiam naponta enné :) A gombóc jó ötlet, zöldségleves is fel lehet dobni vele.

DebiGabi írta...

Kati,
Köszönöm:D

Garffyka,
Mi is szeretjük betűlevessel, csak akkor végigjátsszuk az egész ebédidőt, azzal, hogy ki mit rak ki a betűkből:))))

Bianka írta...

Ötletes, nagyon finom

DebiGabi írta...

Bianka,
Köszke:D

mellissina2 írta...

Nagyon tetszik a spenótos gombóc!!!élek a lehetőséggel!!