2011. május 11., szerda

Mozis perec


Amikor megláttam Tücsökbogár-nál ezeket a pereceket, szerelem volt első látásra. Nem is telt bele sok idő és elkészítettem én is. A recept fantasztikus, bár az én drága pereckéim egy kicsit ducik lettek, és egészen elvesztették perec formájukat, de az ízük kárpótolt minket a nem túl szép külalakért.

Hozzávalók:

40 dkg kenyérliszt
10 dkg finomliszt
2,5 dkg élesztő
3 dl meleg víz
5 dkg cukor
5 dkg tejpor
1,5 teáskanál só
1 db tojás
5 dkg vaj

A tetejére a kenéshez:
1db tojás
valamint napraforgómag vagy reszelt sajt

Első lépésként a liszteket összekevertem, a közepébe kis lyukat alkottam és beletettem a cukrot, rámorzsoltam az élesztőt, majd ráöntöttem a meleg vizet. Negyedórát hagytam pihenni, hogy az élesztő felfusson. Ezután hozzáadtam a tojást, vajat, a tejport és a sót. Jól összedolgoztam, majd pihentettem 1 órán keresztül. A tésztát 8 részre vágtam, és erősen lisztezett felületen nyújtottuk a leányzóval a 80-90 centis "kukacokat", amikből pereceket formáltunk, már amennyire sikerültek:))) A pereceket sütőpapíros tepsikbe tettük, majd megint pihentettük 1 órán keresztül. Megkentem a tetejét a felvert tojással, a felére napraforgómagot szórtunk, a másik 4 darabra pedig reszelt sajtot. Na, itt már erősen összedagadtak a tészták - valószínűleg kicsire formáztam a pereceket -, de már nem igazán akartam őket átformálni, így maradtak egy kicsit deformált pereckék. 210 fokos sütőben 12-15 perc alatt aranyszínűre sütöttem.
 Kedves Tücsökbogár Köszönet a remek receptért!!!!

7 megjegyzés:

Tücsök Bogár írta...

Nagyon szívesen! Örülök, hogy Nektek is ízlett a perec! :)

Nelli írta...

Szépek lettek!Jó sok magocska van rajta!:-)
Milyen filmet néztetek?:-)

DebiGabi írta...

Tücsök,
Nagyon-nagyon ízlett, fogok még sütni és külön köszönet még egyszer a remek receptért:D

Nelli,
Mozizás nem volt hozzá, viszont a gyermeknek remek tízórai-uzsonna volt a suliban:D

Bianka írta...

Nagyon szépségesek lettek

Moha írta...

Remekül néznek ki, ezek mozi nélkül is isteniek:)

DebiGabi írta...

Bianka,
Köszike:D

Moha,
Köszönöm neked is:D Hamar elfogyott!

Kati írta...

Nagyon szépek lettek, holnap tízóraira elkellne egy - kettő.