2011. május 2., hétfő

Linzer

Még húsvétra készítettem eme linzereket, a nagy családi látogatások alkalmából. Vittem még mellé macaronokat is a vendégségbe. Mind a két sütinek nagy sikere volt, mert mindig üresen hoztam haza a tárolódobozt:)) Ilyen fajta linzereket eddig valahogy nem készítettem, nem is értem miért, hiszen nagyon finom, bár a formázás, sütögetés, kenegetés közben kezdett eszembe jutni, hogy miért nem készítettem én eddig ilyet, hiszen nem kevés pepecselés van vele...

Hozzávalók, amiket használtam:

25 dkg liszt
20 dkg vaj
10 dkg porcukor
3 tojássárgája
egy fél citrom reszelt
barack lekvár a linzerek közé
valamint porcukor a tetejére

Az összes hozzávalót szépen összegyúrtam, majd folpackba csomagolás után 1 órát pihentettem hűtőben. A tésztát sacc per kábé két részre osztottam, és lisztezett felületen kinyújtottam. A feléből sima virágformákat készítettem, a másik részéből pedig úgymond "lyukas" közepű virágot. Ez a része volt számomra talán a legnehezebb, mert nagyon nehéz volt ezeket a formákat felszedni a nyújtás után és a sütőpapírral bélelt tepsibe átrakodni, bár azért megoldottam:))) Sütési idő: 180 fokos sütőben 10-12 perc volt adagonként. Ebből a mennyiségből nekem majdnem hat tepsinyi  lett, bár tény és való, hogy elég vékonyra kinyújtottam a tésztát. Miután kisült mind és kihűltek szépen megkentem a sima virágocskákat finom házi sárgabarack lekvárral, majd a tetejére került egy-egy "lyukas" virágocska. A tetejét még megszórtam porcukorral és már készen is volt.

4 megjegyzés:

Bianka írta...

Gyönyörű

Barbi írta...

Ez az egyik kedvenc nasim!!! Még nem csináltam, mert olyan macerásnak tűnik, bár a non-plus ultrát bezzeg kipróbáltam, a macaronról nem is beszélve! Akkor ez gyerekjáték kell, hogy legyen... igaz? Szép lett!!! :-D

DebiGabi írta...

Bianka,
Köszike:D

Barbi,
Finomnak nagoyn finom, de szerintem a macaron egyszerűbb:)))
Ez tényleg macerás egy kicsit. Kellően elegem is volt a vége felé már a virágokból...

Raindrop írta...

Csodás, imádom! :)
Sajnos tényleg macera, de mikor eszem, úgy érzem megéri. :)