2011. május 13., péntek

Kókusztejes panna cotta eperszósszal

Ezt a bejegyzést egyszer már megírtam, de hála a blogger elmúlt időszaki hibája folytán eltűnt:(
Azért arra kíváncsi lennék, hogy mi lett egy csomó bejegyzéssel, amiket már elolvastunk, láttunk sok-sok blogon???

Hozzávalók amiket használtam:

3 dl házi kókusztej, ötlete innen
4 dl tej
1 csomag zselatin
1 rúd vanília
3-4 ek cukor

Eperszószhoz:
20 dkg eper
2-3 ek cukor
2 ek étkezési keményítő 1 dl vízben feloldva

A kókusztejet és a tejet összekevertem, hozzáadtam a cukrot és a zselatin is, belekapartam a vaníliát és a főzés idejére az egész vaníliát is benne hagytam, majd addig főztem, amíg nem kezdett forrni. Egy hőálló tálba öntöttem, kihűlés után hűtőben pihentettem egy éjszakán.
Az epreket jól megmostam négyfelé vágtam és egy teflon edényben kevés vízzel és a  cukorral elkezdtem főzni. Az étkezési keményítőt elkevertem a vízben, majd besűrítettem az eperszósz vele. Tálaláskor nyakonöntöttem a panna cotta szeleteket a szósszal és már lehetett is fogyasztani:D

6 megjegyzés:

Citromhab írta...

Szerintem, a tegnap írt bejegyzések mindenkinek eltűntek ( nekem is ), szerencse, hogy ennyivel megúsztuk:-)
A desszerted pedig gyönyörű!!

Altair írta...

A blogger karbantartása miatt történhetett, de már dolgoznak a helyreállításon a blogjuk szerint. :o)

Feedly-ből vagy Greaderből helyre lehet állítani, mert ott megvannak még. Csak meg kell kérni egy rendszeres olvasót, aki feedolvasón keresztül olvas minket, hogy nézze meg és másolja át.

DebiGabi írta...

Citromhab,
Köszike.

Altair,
Ennyire sajnos én nem értek hozzá. Nagyjából azért emlékeztem rá miket írtam. Csak azért elég bosszantónak érzem az egészet:(

Na az lesz még jópofa, amikor esetleg helyreállítják és visszajönnek az eltűnt bejegyzések:)))

Bianka írta...

Mesés

Nelli írta...

Gyönyörű is nagyon finom is lehet!Még sosem készítettem.

DebiGabi írta...

Bianka,
Köszike:D

Nelli,
Köszönöm. Érdemes egyszer kipróbálni, hiszen nincs sok macera vele és szerintem még finom is:D