2011. április 27., szerda

Zabpelyhes keksz

Régóta szemezgetek a jobbnál-jobb zabpelyhes keksz receptekkel. Össze is gyűjtöttem nem egy változatot, de sokáig nem igazán tudtam eldönteni, hogy melyiket készítsem el. Némi tanakodás után erre a verzióra esett a választásom, ami így utólag, azt tudom mondani: remek döntés volt:))

Hozzávalók, amiket használtam:

25 dkg zabpehely
15 dkg teljeskiörlésű liszt
1 kk szódabikarbóna
20 dkg vaj
3 ek méz
3 ek barnacukor
1 citrom reszelt héja
2 egész tojás
csokicseppek

Első lépésként a kimértem a lisztet, a zabpelyhet és egy tálban elkevertem a szódabikarbónával. A vajat elkezdtem felolvasztani, hozzákevertem a mézet és a barnacukrot, valamint belereszeltem a citromhéjat. Nem főztem csak addig, amíg a vaj teljesen felolvadt, ezután kevertem hozzá a két darab tojást. Összedolgoztam egy fakanállal az egészet, majd folpackba csomagolva 1 órán át pihentettem a hűtőben. Miután kipihente magát a tészta kisebb-nagyobb gombócokat formáltam belőle és egy sütőpapírral bélelt tepsiben elég messze egymástól elhelyeztem a gombócokat, amiket ezután teljesen szétlapítottam. Nekem elég ragacsos lett a tésztám, de azért szét lehetett kézzel szépen nyomkodni. 180 fokos sütőben 18-20 perc alatt aranybarnára sütöttem őket. Sütés után egy kicsit lágyak voltak, de ahogy hűltek kifelé, finom ropogós lett az aljuk.
Édes leánygyermekemnek készítettem csokicseppekkel 1 tepsinyi mennyiséget, ami különösen finom lett. Összességében jó sok lett (nekem 3 és fél tepsinyi), bár megszámolni nem maradt időm pontosan, mert folyamatosan fogyott, főként a kislányom fogyasztotta nagyon jóízűen:))) Ráadásul a mai napra kimondottam ezt kért tízóraira a suliba!!!


7 megjegyzés:

judit60 írta...

Csodálatos.Már én is régóta szemezgetek egy ilyen zabpelyhes keksz sütésével, de eddig még csak a zabpehely vásárlásáig jutottam el.Azt hiszem nekiállok én is.Kösz a receptet.

Nelli írta...

Fini lehet!A csokicseppes változat is!
Én is régóta szeretnék sütni már.Zabpehely már nekem is van itthon!:-)
Viszem a recit!

Bianka írta...

Egyik nagy kedvencem

DebiGabi írta...

Judit,
Köszi:D
Én is sokáig vártam vele, de ez a változat nekünk nagyon ízlett, de fogok még vele kísérletezni.

Nelli,
A csokis nekem is nagyon ízlett.
Mesélj majd, ha megsütötted Nektek, hogy ízlett!

Bianka,
Nálunk is nagy kedvenc lett:D

Ami írta...

Mi is nagyon szeretjük :)

Kati írta...

Nagyon szép lett, biztos finom is. Én is szoktam készíteni hasonlót, amelybe sárgarépa és kókusz is jár, és aranytallér a neve.

DebiGabi írta...

Ami,
:))

Kati,
Köszike. Finom bizony:D Érdekes lehet a sárgarépa-kókusz változat is. Raktároztam ezt az ötletet is!!