2011. április 4., hétfő

Sajtos kalács

Egy kicsit gondban voltam, hogy milyen nevet adjak ezen alkotásomnak. Végül a sajtos kalács nevet találtam a leginkább megfelelőnek neki. Valamikor régebben láttam ilyesmi sós süteményt valakinek a blogjában, de sajnos nem emlékszem már pontosan, kinél láttam ezt. Elraktároztam magát az ötletet, mert nagyon tetszett, majd most hétvégén elkészítettem a saját ötleteimmel kiegészítve.

Hozzávalók, amiket használtam:

60 dkg liszt
2,5 dkg friss élesztő
csipet só
1 kk só
2,5 dl tej
10 dkg olvasztott vaj
2 tojássárgája

krém a belsejében:

1 tojássárgája
5-6 dkg reszelt sajt
5-6 dkg vaj
1 tubus tömbös sajt (én budget féle natúr krémsajtot használtam)

némi reszelt sajt a tetejére

A tejben elmorzsoltam az élesztőt kapott egy picike sót, majd némi langyosítás után hagytam az élesztőt felfutni. A lisztet kimértem egy tálba és hozzáadtam a tojássárgákat, az olvasztott vajat és a sót, majd beleborítottam az élesztős tejet. Jól összegyúrtam. Ezután konyharuhával letakartam és hagytam pihenni egy órán át. 
A vajat elkevertem a tojássárgájával és a reszelt sajttal, majd jött hozzá a tömbös natúr krémsajt, amivel szintén jól elkevertem. Miután a tészta szépen megkelt lisztezett felületen kinyújtottam téglalap formára. Megkentem a sajtos krémmel, majd feltekertem az egészet és 7 viszonylag egyforma részre vágtam. Egy csatos tortaformát kibéleltem sütőpapírral. A közepére elhelyeztem a tekercs végét, majd az összes többi darabbal körberaktam. Megint pihentettem egy 20 percet, kb. addig, amíg a sütőt előmelegítettem 180 fokra. Ezután sütöttem 35 percig, majd rászórtam a reszelt sajtot a tetejére és jött újabb kb. 20 perc sütés, amíg a sajt a tetején szép aranybarna nem lett.


5 megjegyzés:

Nelli írta...

Hűűűűű, de fini lehet!Tömlős füstölt sajttal is biztos nagyon finom lehet!:-)

DebiGabi írta...

Nelli,
Isteni volt:P
Szerintem bármilyen sajttal jó lehet, de éppen ezt a találtam a hűtőben, így ez került bele:D

Bianka írta...

Fantasztikus, nem csak kinézetre, de ízre is az lehet

Barbi írta...

Már megtapasztaltam, hogy a kelt tészta nem csak édességnek jó!!
Ez egy nagyon kreatív kalács!!! *5
Kipróbálom! ☺

Gabriella írta...

Szuper! Hmmm... csak elképzelni tudom, milyen finom lehet! Meg kell sütnöm egyszer... :)