2011. április 12., kedd

Medvehagymás vajkrém

Amióta ezt a blogot írom, sokkal több újdonságot hajlandó vagyok megkóstolni, kipróbálni. Ilyen újdonság volt pár éve a medvehagyma is, amiről még csak nem is nagyon hallottam régebben. Tegnap egy nagyon kedves ismerősöm megajándékozott egy hatalmas nagy szatyor medvehagymával, amit ők maguk szedtek a kislányával, aki történetesen az én édes gyermekem egyik legjobb barátosnője:D
Ezáltal a héten medvehagymát fogunk enni medvehagymával. Sorra találom ki, hogy miket készítsek belőle. Mivel olyan sokat kaptunk, hogy szerencsésen tudtam adni még egy-két kedves barátomnak, kolléganőmnek is. Kriszta, ezúton is nagyon-nagyon szépen köszönjük!!!!
Elsőként ezt a vajkrémet készítettem. Gyorsan készen van és és véleményem szerint isteni finom!

Hozzávalók, amiket használtam:

15 dkg vaj
egy csipet só
egy csipet színes bors
kisebb csokornyi medvehagyma

A medvehagymát igyekeztem minél apróbbra vágni, majd a szobahőrmérsékletű vajjal és a sóval, borssal jól elkevertem egy villa segítségével. Tulajdonképpen ennyi. És már lehetett is falatozni.
Akinek van otthon medvehagymája érdemes kipróbálni, mert tényleg nagyon jó ízű és finom.

14 megjegyzés:

judit60 írta...

Csodálatos lett a színe.Azt hiszem bekopogok hozzád egy szelet kenyérrel.

DebiGabi írta...

Judit,
Az íze is csodálatos.
Van hozzá kenyér is, elég a kopogás:)))

ildikebak írta...

Én is kérhetek egy keveset :-)) nagyon jól nézz ki , viszont én már viszem a kenyeret :-DDD

Kati írta...

Még sosem kóstoltam medvehagymát, de mostanában nagyon sok blogon láttam, és ez a vajkrémed nagyon megkívántatta velem.

DebiGabi írta...

Ildikebak,
Gyere Te is még van:)))

Kati,
Szerintem kellemes íze van, nekem nem annyira intenzív mint pl. egy normál hagyma, de mégis más és a gyomrom sem ég úgy tőle, mint a többi hagymától.
Ha lehetőséged van rá egy próbát mindenképpen megér!

Nelli írta...

Husiba töltve is el tudnám képzelni!:-)

DebiGabi írta...

Nelli,
Hm. Remek ötlet. Nekem is eszembe jutott már, gondolkozom is rajta, hogy egyszer majd elkészítem úgy:)

Sz. írta...

Szia Gabi,

Bocsánat az OFF-ért, de olvastam a Limara hozzászólásánál, hogy zabpelyhes kekszet keresel. Annyit szeretnék mondani, hogy a csokis tallér nevű kekszedet (amit milliószor sütöttem már) csináltam legutóbb zabpehellyel, liszt helyett. Egy az egyben liszt mennyiségú zabpelyhet tettem bele és hozzáadtam csoki helyett kis kockára vágott almát és reszelt narancs héját. Ja, és egy picit több fahéjat. Isteni lett így is!:))) Szóval, érdemes a saját receptedet így is kipróbálni:))

Szép napot,
Szilvi

DebiGabi írta...

Szilvi,
Köszönöm szépen!!!!
Nagyon tetszik az ötlet.
Szerintem azért mind a két verziót kipróbálom:D

Bianka írta...

Nyammi nagyon finom lehet

Raindrop írta...

Ma én is medvehagymáztam. :)
Kicsit furi nekem az íze, de maga a pesto jó lett. Van még bőven belőle, lehet kipróbálom ezt is, nagyon jól néz ki. A fűszervajakat amúgy is kedvelem. Jó kis paradicsom és tea mellé... Áj. :D

DebiGabi írta...

Bianka,
Finom. Nagyon:D

Rain,
Tegnap én is csináltam pestot. Életemben először. Az is nagyon ízlett. Nekem bejön a medvehagyma íze, bár tényleg egy kicsit furcsa:o)

Viki írta...

Gabi! Imádjuk. S tudod mit szoktanm még csinálni?
A puha vajat folpack között kinyujtom, megkenem fűszerezett medvehagymával, feltekerem és irány a fagyasztó! Nyáron a grillhusokra isteni.

DebiGabi írta...

Viki,
A fagyasztóba került csak sima medvehagyma, amit majd feltudok nyáron használni egy ilyen vajkrémhez, egy jó kis grillezéshez.
Már alig várom, csak lenne már jobb az idő hozzá!!