2011. április 28., csütörtök

Medvehagymás-sajtos csirkemell

Kicsit megszakítottam a medvehagymás recepteket, nehogy túl sok legyen belőlük, de most folytatom. Mivel tényleg rengeteg medvehagymát kaptam, volt lehetőségem kísérletezgetni. Ennek a kísérletezgetésnek lett az egyik eredménye a medvehagymás-sajtos csirkemell "tekercselve".

Hozzávalók, amiket használtam:

1 nagyobb méretű csirkemell filé
kb. fél csomagnyi medvehagyma
10-15 dkg sajt
csipetnyi frissen őrölt színes bors
csipet só
3-4 dkg vaj

A csirkemellet vékony szeletekre vágtam és egy kicsit kiklopfoltam. Sóztam borsoztam minden szeletet. Ezután egy szelet húsra elhelyeztem egy medvehagymát, amire jött egy-egy sajtszelet, majd megint egy medvehagyma. Ezután kisebb-nagyobb sikerrel feltekercseltem őket és egy hőálló tálba tettem egymás mellé az összes tekercset, amit előtte kicsit kivajaztam. Miután minddel megbirkóztam/feltekercseltem tetejükre tettem egy-egy késhegynyi vajat. Alufóliával becsomagoltam a tálat, majd 180 fokos sütőben 30 percig így sütöttem. Utána megszabadítottam az alufóliától és további közel fél órán keresztül sütöttem még, amíg a húsoknak szép aranybarnás színe nem lett. Közben egy párszor meglocsoltam a saját levével, hogy ne legyen száraz a hús. Tálalás előtt felszeleteltem és párolt rizzsel tálaltam.

4 megjegyzés:

Nelli írta...

Ma látom a medvehagymáé a főszerep!Finom lehet!

egycsipet írta...

Egyszerű, finom és még jól is néz ki! Jöhet(ne)! :)

DebiGabi írta...

Nelli,
Szezonja van:))) Az uramnak és nekem nagyon ízlett, bár édes leánygyermekem gondosan kiszedegette belőle a medvehagymát:(

Egycsipet,
Nagyon dekoratív tényleg:)

Bianka írta...

Nagyon guszta, finom lehet