2011. április 14., csütörtök

Medvehagymás pesto

Még mindig medvehagyma:)) Ez itten kérem szépen életem első pestoja!!! Még soha nem készítettem. Sajnos kis családomban rajtam kívül nem is hajlandó senki elfogyasztani. A gyerekem ránézésre közölte, hogy ebből ő nem eszik, édes férjem-uram pedig némi óvatos kóstolás után fintorgott csak rá. Nekem viszont nagyon bejött az íze:D

Hozzávalók, amiket használtam a pestohoz:

egy jó nagy csokor medvehagyma
5 dkg pirított fenyőmag
1 kk só
egy csipet frissen őrölt színes bors
kb. 1 dl extraszűz olívaolaj
pár csepp citromlé

A medvehagymát összevágtam viszonylag kis darabokra, majd egy tálba borítottam. A fenyőmagokat egy teflon serpenyőben megpirítottam, majd mozsárban összetörtem és ment hozzá a medvehagymához. Sóztam, borsoztam és felöntöttem az olajjal, csöpögtettem bele egy kevéske citromlevet, majd egy botmixerrel jól összedolgoztam. Ennyi, már készen is volt. 
Szerintem jó íze van, egy kis főtt tésztával és némi sajttal remek vacsorám volt belőle tegnap este.

8 megjegyzés:

Tücsök Bogár írta...

Én szívesen ennék belőle. Nagyon szeretem a pestos dolgokat. :D

Niki írta...

Gabi....mozsár - mocsarat írtál:))))
Bocsi:)))
A pestót én is szeretem,egyszerűen egy kis tésztafélét megbolondítani vele...- ahogy Te is - fincsi:)

DebiGabi írta...

Tücsök,
Maradt még:D

Niki,
Ez tök ciki, pedig legalább háromszor átolvastam.
Na ez az, amikor nézek, de nem látok...
Javítottam...

Köszike:)))

Nelli írta...

De jó ötlet!A hétvégén én is szedek még medvehagymát, ha az időjárás is úgy akarja és készítek.
Jó az új fényképed!:-)

DebiGabi írta...

Nelli,
Szurkolok, hogy jó legyen az idő a "hagymaszedéshez":))

Köszi:)

judit60 írta...

Én nagyon szeretem a pestót, igaz eddig csak bazsalikomból csináltam, de, de ezt is szívesen kipróbálnám.

Bianka írta...

Csodás színe van

DebiGabi írta...

Judit,
Én még barátkozom vele. De nyáron, ha lesz bazsalikomom a kertben szerintem kipróbálom azzal is :D

Bianka,
És, ha még természetesen fénynél tudtam volna fotózni milyen szép lehetne...