2011. április 11., hétfő

Francia pirítós

Vannak  napok, amikor annyira későn érkezünk haza, hogy az embernek alig van energiája valami egyszerű vacsora elkészítésére is. Ilyenkor rendszeresen szoktam bundás kenyeret készíteni. Bevallom őszintén számomra szinte megunhatatlan étel, főként ha van egy kis kenyér otthon, ami már egy kicsit megszikkadt. Pár napja sikerült megint jó későn hazakeverednünk. Mivel nem akartam megint csak "szimpla" bundás kenyeret készíteni gondoltam végre kipróbálom az ún. francia pirítóst, ami már jó régen izgatta a fantáziámat. 

Hozzávalók, amiket használtam:

szikkadt szeletelt kenyér kb. 40 dkg
2-3 db tojás
1-2 dl tej
1 kk fahéj
2 ek cukor
méz a tetejére

A tojásokat egy villával alaposan elkevertem a tejjel, jött bele a fahéj és a cukor. Ezután az összes kenyérszeletet gondosan megforgattam benne, jó alaposan, hogy a kenyérszeletek rendesen beszívják magukba a tejes-tojást:D Forró olajban szép aranybarnás színűre sütöttem, majd tálaláskor még meglocsoltam egy kevéske mézzel is. Az eredeti receptek juharszirupot ajánlanak hozzá, de ez jelenleg az én konyhámban nem található így mézzel helyettesítettem. Nem rontottan el a méz se:))) 
Szerintem nagyon finom volt és kedves családomnak is nagyon ízlett, így a jövőben mindenképpen fogok még ilyet sütni.

4 megjegyzés:

Gál Edith írta...

Ezt a recit már láttam és akkor nagyon-nagyon megtetszett! Ez fantasztikusan néz ki!!!!

DebiGabi írta...

Edith,
Régóta szemezgettem vele én is. Érdemes megkósoltni:D

Bianka írta...

Most nagyon szívesen ennék belőle

DebiGabi írta...

Bianka,
Reggelire, ebédre, vacsira. Szinte bármikor:))