2011. április 8., péntek

Citromos macaron, ami ronda lett de nagyon finom:D

A múltkori macaron készítés sikerén fellelkesülve nekiálltam most egy másik ízzel kísérletezni. 
Hát régen volt ekkora kudarcom már a konyhában. Nem véletlenül tartottam én ettől a sütitől eddig, de az első siker után annyira lelkes voltam, annyira jól sikerültek, szépek lettek az elsők ezek meg...
Bár tény és való, hogy nem lettek szépek, sikerült alkotnom egy ronda, de finom kategóriába tartozó sütiket, az igazsághoz az is hozzátartozik, hogy elfogyott az összes, de akkor is...
Szinte az összes szétrepedezett, nagyon könnyen összetörtek, amikor kézbe vette az ember.
Alig tudtam egy-két darabot olyan állapotba hozni, amit le lehetett fényképezni.
Nem is értem, hogy miért, hiszen ugyanúgy csináltam mint a múltkor:(
Az összes változtatást annyi volt, hogy más színezék került bele.

A citromos krémhez egy 3-4 dkg vajban elkevertem 2-3 evőkanál porcukrot, egy citrom héját belereszeltem és belenyomtam a fél citrom levét is, valamint adtam hozzá 3 ek házi krémsajtot és 1 kk burgonya keményítőt. Ezzel a krémmel nem is volt semmi gond, mert nagyon jól kiegészítette a macaron édes ízét ez a savanykás krém benne.

Azt hiszem a hétvégén nekifutok még egy kísérletnek, kíváncsi vagyok ezek most, hogy fognak sikerülni.

12 megjegyzés:

Nelli írta...

Sajnálom, hogy most nem sikerültek!Szerinted a színezék lehetett a hibás?

DebiGabi írta...

Nelli,
Nem hiszem, talán inkább a tojás. Sajnos annyira nem értek hozzá, hogy tudjam mitől nem sikerült:(

Nelli írta...

Pedig annyira jó a zöld és fehér párosítás!
A hétvégén is ezt a fajtát tervezed megsütni?

DebiGabi írta...

Attól is függ, hogy kapok-e mandulát, mert tegnap két Lidl-ben is voltam és egyikben sem volt:(
A kakaós verzión gondolkozom egy kis fehércsokis krémmel...

Barbi írta...

Gabi, hidd el nem a külső a lényeg, hanem a belső.. vagyis izé az íze! :-D Szerintem ebből sokan nem tudnak két egyformát készíteni, sőt sztem párat lehet a kuka kebelez magába. Csak a megszállottak és profi "macaron gyártó kisiparosok" értik a módját, de, ha így folytatod közéjük tartozol majd!! :-)))
Van egy oldal ahol ilyen emberke írogat, nézd meg, hátha találsz valamit amit eddig mások nem írtak:
http://piszke.blogspot.com/search/label/macaron
Én is innen próbálom legközelebb, csak erőt gyűjtök! :D

Garffyka írta...

Ezek nagyon aranyosak! Mint aprócska zöld marslakó, amint éppen kidugja fehér nyelvecskéjét :) Lehet, nem kiállítási szépek, de az ízük biztos kárpótol, úgyhogy ne mérgelődj :)

DebiGabi írta...

Barbi,
Köszönöm a linket, majd átolvasgatom, bár már jártam arra fele:D
Momentán úgy sem kapok sehol darált mandulát, így azt hiszem egy kicsit eltolom a következő macaron projektet:)))


Garffyka,
Zöld marslakók:) ez nagyon édes megfogalmazás rájuk!!!
Szerencsére az ízük maximálisan kárpótolt a csúnyaságukért!!!

Bence/Emoke írta...

Máshol is olvastam, hogy másodjára nem sikerült ez a tuti recept! :( De jól néz ki amúgy!!! :) Egy lidl-ben sincs mandula!!!! Azt mondták most egy darabig nem lesz. ?!?!? (de persze a tábla kint van) Amúgy meg sztm jobb a szeleteltet darálni. Marcipán sincs... :(

DebiGabi írta...

Köszönöm az infot.
Akkor nem is keresgélem tovább a darált mandulát:(
Sajnos nekem nem igazán van mivel megdarálni a szeletelt mandulát, így egyelőre azt hiszem nem lesz újabb próbálkozásom a macaronnal...

Azért arra kíváncsi lennék, hogy hirtelen miért kell eltűnni dolgoknak az boltokból???

mellissina2 írta...

Kedves Gabi!
Nekem van egy szinész kollegám,aki egyszer azt mondta nekem,nem az számit hogy néz ki,hanem az ize a lényeg,ha kell megesszük kanállal!!!pláne ha nem kiállitásra készült.

Bianka írta...

Szerintem meg tök jó lett, nekem pont azért tetszik, mert olyan absztrakt és a színe meg csodás, és a fene vinné el, az íz a lényeg :)))

DebiGabi írta...

Mellissina2,
A színészek már csak ilyenek.
Én is 13 éve dolgozom velük:D

Bianka,
De aranyos vagy. Köszönöm szépen. A színe az tényleg tök jó lett, nekem is tetszik, és az íze isteni volt!!!