2011. április 15., péntek

Bagett. Az első próbálkozásom

Láttam nemrégiben  egy bagett sütőformát az egyik gasztroblogon, ami nagyon megtetszett . Szemezgettem vele hosszú ideig, gondolkoztam, hogy kell-e nekem újabb "kacat" a konyhába...Végül úgy döntöttem, kell bizony:)) Így beszereztem egyet én is. Tegnap ki is próbáltam. Azt tudom mondani, hogy nem volt rossz döntés. Fantasztikus bagetteket sütöttem. Elsőre sima verzió készült, semmi extra, de a jövőben mindenképpen fogok mindenféle ízesítéssel próbálkozni még.

Hozzávalók, amiket használtam:

50 dkg liszt
250 ml tej
csipet cukor
5 dkg friss élesztő
1 kk só
10 dkg olvasztott vaj

A tejbe belemorzsoltam az élesztőt, belekerült a cukor, némi langyosítás után hagytam szépen felfutni. A lisztet egy tálba borítottam, majd hozzáadtam élesztős tejet, az olvasztott vajat, valamint a sót. Kézzel jól összegyúrtam, majd egy konyharuhával letakartam és pihentettem 20 percig. Utána három részre osztottam, ami így elsőre nem sikerült teljesen egyformára és a két kisebb bagett egy picikét nagyobb lett:)) Hengerszerűre formáltam a tésztákat és belehelyeztem a bagett sütőformába. Megint pihentettem 15 percet, majd 200 fokos sütőben kb. 20 perc alatt megsütöttem. Több bagett tetejére szórtam egy kis sajtot, de legközelebb egy kicsit később teszem rá, mert egy picikét jobban megsültek a sajtok a tetején, bár nekem így is ízlik. 

12 megjegyzés:

Bence/Emoke írta...

Tényleg jó ez a forma! Én még kitartok, de félő hamar nálunk is lesz egy újabb "kacat" :) - Szépek lettek nagyon! Igazi bagett. :)

Beastie írta...

Hát ehhez gratulálni tudok csak, mert gyönyörű lett, nekem sosem lesznek ilyenek, de én mindig vegyes lisztből és DNK alapon dolgozom. Nekem mondjuk szépen reped a teteje :) csa így tovább.

Kati írta...

Első próbálkozásra gyönyörűek lettek.

Raindrop írta...

Hát ezek bagettek a javából!
Tyű! :D
Én is szeretnék ilyen formát, meghoztad a kedvem!


Jah! Gratulálok a 200-hoz! :}

DebiGabi írta...

Emőke,
Szerintem kell az a "kacat". Tessék csak elcsábulni:))))

Beatie,
Köszike. A vegyes lisztes verziót mindenképpen ki fogom én is próbálni.

Kati,
Köszönöm szépen:D

Rain,
Nagyon szeretem már most.

A 200. hűha:)
El sem tudom mondani, hogy milyen fantasztikus érzés, hogy ennyi rendszeres olvasóm van.

KÖSZÖNÖM MINDENKINEK!!!!!

Tücsök Bogár írta...

Le a kalappal a bagettjeid előtt! :)
Ha van kedved nézz be hozzám egy játék erejéig.

Bianka írta...

Nagyon szépek lettek

Bence/Emoke írta...

DebiGabi, nézz be hozzánk :)

Nelli írta...

Ahhoz képest, hogy az első bagettek, nagyon szépek lettek ám!Szívesen vinnék belőle egyet reggelire.:-)

Nelli írta...

Gabikám!Nézz be hozzám légyszíves majd, játékra hívnálak!

Citromhab írta...

Látom, nem én vagyok az első, de szeretnélek játékra invitálni, légy szíves nézz be hozzám!
http://citromhab.blogspot.com/2011/04/husveti-ajanlo.html

DebiGabi írta...

Köszönöm szépen a meghívásokat a játékra.