2011. március 17., csütörtök

Párolt káposzta

Ismét egy nagy-nagy kedvencem. Egész egyszerűen imádom. Képes vagyok sima vajas kenyérrel is falatozni, de még csak úgy magában is:)))) Viszont pár nappal ezelőtt komoly vitám támadt a kolléganőmmel és édes főnökömmel, mert finom szólva is lehordtak a sárga földig, azért mert azt mertem mondani, hogy a párolt káposztát én úgy kezdem, hogy a hagymát megdinsztelem. Szerintük a párolt káposztába nem kell hagymát tenni.
Namármost, én Anyutól úgy tanultam, hogy kevés olajon legalább 2 fej hagymát csíkokra vágás után megdinsztelni, majd jön a szintén csíkokra vágott káposzta. Ezt az egész szép halmot sózni, cukrozni, borsozni, köményezni és esetleg egy kevéske vizet önteni alá, valamint némi ecetet. 
Összekeverés után fedő alatt hagyni, hogy a káposzta lecsökkenjen a mérete közel felére. Ezután már csak kis lángon párolni, időnként kevergetni, néha megkóstolni, hogy milyen íze van, esetleg igényel-e még valamilyen fűszert.

Kérdésem, Ti hogyan készítitek? Tényleg nem kell bele hagyma?????

15 megjegyzés:

Barbi írta...

Kedves Gabi!
Szerintem nem foglalták törvénybe, hogyan is készül a párolt káposzta. :) Én már ettem így is úgy is és készítettem hagymával, sőt almával is. Nem vagyunk egyformák!
Amúgy imádom a vicceidet, a kedves férjemmel sírtunk a röhögéstől mikor olvastuk!

Nelli írta...

Én is szoktam beletenni hagymát és volt, hogy almát is tettem bele.

Niki írta...

Én úgy kezdem hogy megkaramellízálom a kristálycukrot,rádobom a rengeteg lilahagymát,és a végén még almát is teszek bele...imádom:))

DebiGabi írta...

Barbi,
Én is úgy gondolom, hogy lehet így is, úgy is készíteni, csak tudod, drága kollégáim úgy estek nekem a hagyma miatt, hogy csak kapkodtam a fejem és egy kicsit úgy éreztem ezt valahogy ki kell magamból engedni...

Hozok ám még vicceket, hogy tudjatok még jókat nevetni:D

Nelli,
Almával még nem kóstoltom, de az is nagyon finom lehet.


Niki,
Anyósom is így készíti, mint nemrégiben kiderült.

Ági írta...

Szia!
Én még hagymával nem ettem, de ki fogom próbálni! Nagyon szeretem!!! :)

Amúgy én úgy csinálom, hogy egy kevés cukrot karamelizálok, rá egy kis olaj majd a káposzta.
Nem szoktam előtte megsózni a káposztát, hogy kiengedje a levét, csak simán ráteszem az olajra és akkor sózom meg, teszek még rá őrölt köményt is és fedő alatt párolom.
Mielőtt kész lenne egy kanál ecettel nyakon öntöm, megvárom, míg elillan az az erős ecet szag és kész.
Imádom sült kacsához és hagymás krumplihoz! :)

Zsófi írta...

Én sem ettem még hagymásan,de biztos nem rontja el:)
Egyébként én totál ugyan úgy csinálom mint ahogy előttem Ági írja:)
Karamellizált cukorra teszem a káposztát.(csak én besózom előtte és kinyomkodom kicsit).Só(ha kell),bors,"őrült" kömény :D(jól írtam???)
:D
És egy kis ecet,aztán párolás,kóstolás stb...
Mi leginkább sült kolbászhoz/hurkához,főtt krumplihoz szoktuk enni:)
De egyébként nem értem ezért miért estek neked!Ahány ház annyi szokás...
Nem?

DebiGabi írta...

Ági,
Ez a karamelizálás dolog egyre jobban izgatja a fantáziámat! Tényleg ki fogom így próbálni.

Zsófi,
Jól írtad az örültet:)))))
Ez a mumusom marad még jó sokáig!!!

Az édes drága kollégák - nagy legyintés - végül is már túl vagyok rajta, de akkor, hát nem esett jól...
De tény és való, ahány ház annyi szokás. Viszont így sikerült több variációt találnom, amit elkészíthetek a jövőben:D

Bianka írta...

Én is azt hiszem karamellizáltam :)
Nekem is mumus, főleg hogy nem igazán szeretem, férj viszont nagyon.
Szép színe van

Nelli írta...

Gabikám!Nézz be hozzám légyszíves!

DebiGabi írta...

Bianka,
Köszke:D

Nelli,
Máris rohanok!!!

Viki írta...

Hagymát én sem szoktam beletenni, de almát az igen.
Olyan guszta a szine :))

Altair írta...

Nem karamellizálom előre a cukrot, hanem egy pici olajra dobom a besózatlan lilakáposztát és rögtön meg is cukrozom. Egész köményt rakok rá, mert a nagyim is azt rakta, picit sózom. Az ecetet csak akkor teszem hozzá, ha már lezártam alatta a gázt.

Almát csak a fehér káposztához szoktam adni.

Hagymát nem használok hozzá, de gondolom, nem rontana rajta. :o)

Régebben variáltam vele sokat és sose lett jó, aztán rájöttem, hogy az egyszerű az "igazi", az olyan, mint a nagyié. :o)

Kri írta...

almát szoktam, és köménymagot. hagymát nem. kicsi citromlé, pici cukor, só

DebiGabi írta...

Altair,
Köszönöm a választ!

Kri,
Neked is!!!

oresz írta...

én is karamelizálok, de én is bizony hagymával kezdek :) icipicit pirítom, jól megborsozom, sózom...erre jön a káposzta...pici víz, kömény... lefedem, had párolódjék saját levében... :)
almát nem szeretem benne...azt kihagyom :) IMÁDOM!!!! :)