2011. március 14., hétfő

Narancstorta sütés nélkül

Ma vendégségben megyünk és ezt a tortát viszem deszertként. Még tegnap este elkészítettem, így remekül összeértek benne az ízek.

Hozzávalók, amiket használtam:

30 dkg házi krémsajt
2 dl tejszín
2,5 dl tej
2 db narancs héja és leve
4-5 evőkanál porcukor
1 csomag zselatin
10 dkg amaretti keksz
10 dkg kicsi piskóta tallér
8 dkg vaj

Első lépésként egy csatos tortaforma alját kibéleltem egy sütőpapírral. Következő lépésként a kétféle kekszet jól összetörtem. A vajat megolvasztottam és ráöntöttem a tört kekszre. Kicsit elkevertem, majd egy kanállal lenyomkodtam a tortaforma aljába. Ezután hűtőbe tettem, amíg elkészítettem a krémet.
Még előző nap lecsöpögtettem 1 nagy doboz és egy kis doboznyi tejfölt, amiből kb. 30 dkg krémsajtom lett. Ebbe a krémsajtba belekanalaztam a porcukrot, majd belereszeltem a két narancs héjat és belenyomtam a levét is. Egy kézi habverővel jól elkevertem. Ezután jött hozzá a 2 dl tejszín valamint a 2,5 dl tej. Megint kevertem, amíg szép krémes lett az állaga. Egy tálkába vizet tettem, amiben elkevertem a csomag zselatint. Ezután kisebb fokozaton kb. fél percre betettem a mikroba, amíg feloldódott benne a zselatin. Sűrű kevergetés mellett apránként belefolyattam a krémbe. Megint csak jól elkevertem a krémet, majd ráöntöttem a kekszmorzsára. 2 óra múlva már egész szilárd volt az állaga, de istenigazából másnapra lett tökéletes.

7 megjegyzés:

Gesztenye receptjei és Bonbon mánia írta...

Egy ilyen ajándéknak én is nagyon örülnék:-))
Nagyon guszta:-))

Mónika írta...

Ezt én nagyon bírnám!

Nelli írta...

Ezt a fajta sütit én nagyon szeretem főleg nyárom.Annyira egyszerű és mégis olyan finom!:-)

Raindrop írta...

Akkor szeretnélek meghívni hozzánk vendégségbe! :D
Ez csodaszép!

DebiGabi írta...

Gesztenye,
Köszönöm:D

Mónika,
Nem csodálom!

Nelli,
Imádjuk mi is. Eddig csak citromos volt, de ez a narancsos. Menyei!!!

Rain,
Egyszer szerét ejthetjük!

Bianka írta...

Nagyon finom lehet

DebiGabi írta...

Bianka,
Az utolsó morzsáig elfogyott:)))