2011. március 19., szombat

Lilahagymás pogácsa


Szeretem a pogácsát mind falatozni, mind pedig elkészíteni. A sógornőmnek volt a születésnapja nemrégiben és külön az ő kérésére készült némi finom burgonyás pogácsa, mert az az egyik nagy kedvence:D Gondoltam, a burgonyás pogik mellé készítek egy másik fajtát is. Így lett végül is lilahagymás pogácsa is. Megmondom őszintén nekem annyira nem jött be ez a párosítás, bár szerencsére a többi vendég jóízűen falatozta:D

Hozzávalók:

50 dkg liszt
2,5 dkg friss élesztő
kb. 1  dl
csipet cukor
2 ek tejföl
1 kk só
1 egész tojás
1 nagyobb fej lilahagyma
+ 1 tojás a kenéshez

A lilahagymát apróra vágtam és egy kevéske olajon megsütöttem. Az élesztőt felfuttattam a tejben, majd összekevertem az összes többi hozzávalót és beledolgoztam a hagymát is. Konyharuha alatt hagytam pihenni. Közben egyszer átgyúrtam a tésztát. Miután már szépen megkelt kinyújtottam kb. 1 cm vastagságúra és pogácsaszaggatóval kiszaggattam. A tetejét kicsit bevagdostam és megkentem felvert tojással. 180 fokos sütőben kb. 20 perc alatt megsültek.

9 megjegyzés:

Viki írta...

Nálunk nagyon bejön a hagymás pogácsa, igaz, hogy eddig mindíg kevertem a lila és a fehér hagymát, de csupán lilával sem lehet rossz

Citromhab írta...

Csodaszép ez a pogi:-)

Nelli írta...

Szép a pogid, jól megkelt!:-)Finom lehetett!:-)

Bianka írta...

Gyönyörűek lettek

DebiGabi írta...

Viki,
Én maradok a jó kis burgonyás poginál. Nálam ez a kedvenc:D

Citromhab,
Köszönöm:D

Nelli,
Tényleg nagyon szépen megkelt.

Bianka,
Köszi!!

Ditta írta...

Hú Gabi ez valami mesés,nagyon nagyon guszták!:-)

Viki írta...

Gabi ! Nekem mindegy, mert akármelyik jöhet, de Téged arra kérlek, légyszi kukkants be hozzám :)

http://vikkokucko.blogspot.com/2011/03/uj-tavasz-uj-dijak.html

Barbi írta...

Kedves Gabi!
Én manapság kaptam rá a pogácsákra és bővítem a repertoárt, nagyon guszta látvány fogadott itt!
És még valami, biztosan nem az első, de remélem elfogadsz tőlem egy díjat, azért mert öröm, hozzád benézni! A legutóbbi bejegyzésemben megtalálod, ha bekukkantasz hozzám.
Köszi!

DebiGabi írta...

Ditta,
Köszi:D

Viki,
Köszönöm szépen!

Barbi,
Nagyon szépen köszönöm Neked is!!