2011. március 4., péntek

Csokikrém szezámos karamell lapokkal

Pár hete volt szerencsém átlapozgatni több jó fajta szakácskönyvet. Több oldalnyi receptet kiírogattam magamnak belőlük:D Ezt a csokikrémet is ezekben találtam, ha jól emlékszem Jamie Oliver valamelyik könyvében található. Az elkészítése viszonylag gyors és egyszerű, de mindenképpen előző nap elő kell készíteni, mert a kész krém legalább egy éjszakai pihenést igényel.

Hozzávalók, amiket használtam:

20 dkg étcsokoládé
10 dkg tejcsokoládé
10 dkg vaj
4 dl tejszín
3 db tojás
3 ek méz
4-5 ek amaretto likőr

A csokoládékat összetördeltem és egy tálba helyeztem, amihez hozzáadtam a kisebb darabokra vágott vajat. Vízgőz felett felolvasztottam. A tojásokat szétválasztottam. A sárgájához hozzáadtam a mézet és az amoretto likőrt és jól elkevertem. Ezután hozzákevertem a megolvasztott csokihoz, de itt már levettem a tűzről az egészet, de a csokis tál még a vízgőz felett volt. Miután jól elkevertem benne a tojást jött a 4 dl tejszín szintén még a vízgőz felett alapos kevergetéssel. A tojásfehérjéket kemény habbá vertem és beledolgoztam a krémbe. Tálkákba adagoltam. Nekem ebből a mennyiségből 4 nagyobb és 3 kisebb tálkányi mennyiség lett., mert ennyien voltunk rá a kedves barátainkkal. Egy éjszakára hűtőbe tettem.
Érdekessége, hogy az amoretto likőr ízét én valahogy nem éreztem benne, pedig nem kis mennyiség volt benne, valahogy összelényegült az egész:)))

Szezámos karamell lapok elkészítése:

4-5 ek kristálycukrot beleszórtam egy teflon edénybe. Hagytam, hogy a cukor teljesen elolvadjon. Mikor már szép színe volt beleszórtam 7-8 dkg szezámmagot, amivel egy kicsit összeráztam, de nem kevertem. Egy nagyobb alufóliadarabot megkentem vajjal és erre öntöttem ki az a szezámos-cukrot. Miután kihűlt kisebb-nagyobb darabokra tördeltem. 
Ezeket a karamelles lapokat érdemes 1-2 nappal korábban elkészíteni, mert a konyhába letakarás nélkül kint hagyva egy kicsit úgymond megpuhul, és nem annyira lesz kemény az égetett cukor, sokkal inkább fogbarát:D
Mivel a gyerekek nem igazán szeretik a szezámmagot, főként a saját leányzóm, így pár darab karamell szeletet készítettem simán magok nélkül is.
A karamell lapokat beledöfködtem a krémes tálkákba tálalás előtt:o)

3 megjegyzés:

Bianka írta...

Én már a szezámmagos lapoknak is irtóan tudnék örülni :)

Nelli írta...

Gabikám!Édes bűnbeesés!Pazar!:-)

DebiGabi írta...

Bianka,
Isteni volt elropogtatni a kimaradt selejtes darabokat:D

Nelli,
Köszike. Hát nem egy kalóriaszegény kaja, de nagyon finom volt:P