2011. február 4., péntek

Vendégváró sós kifli

Nemrégiben kaptam egy kedves emailt, amiben egy receptet ajánlottak nekem kipróbálásra. Nagyon jól esett mind a levél, mind pedig, hogy valaki küldött egy remek receptet.

Hozzávalók:

70 dkg liszt
2 tojás
1 doboz kefít
1 dl olaj
1 dl tej
5 dkg élesztő
15 dkg vaj
2 ek cukor
1 ek só
1 tojássárgája kenéshez

Első lépésként a vajat elkevertem a sóval. A tejbe jött bele a cukor, majd az élesztő, egy csipet liszt majd felfuttattam. Ezután a lisztet egy tálba öntöttem és hozzáadtam a többi hozzávalót, amikkel jó alaposan összegyúrtam. Itt nekem igényelt még egy kis lisztet, amit addig adtam még hozzá, hogy a tészta ne legyen ragadós. A tésztát 8 részre osztottam. Kb. tányér nagyságúra kinyújtottam egyet, amit megkentem a sós vajjal, majd egy másikat is kinyújtottam ugyanekkora méretűre és ráhelyeztem a megkentre. Négyfelé vágtam, majd minden részt még elfeleztem. Feltekertem őket kívülről befelé haladva, lehetőség szerint minél szorosabban tekerve, de ez nekem nem mindig sikerült, ezt még kell gyakorolnom. Az első adagot tepsibe helyeztem nem túl közel egymáshoz, a másik két adagot pedig sütőpapíron egy-egy tálcán pihentettem. Megkentem a tetejét a tojássárgával majd sajttal vagy a magkeverékkel megszórtam. 
1 óra pihentetés következett, majd az első adagot nem előmelegített sütőben 200 fokon kb. 25 perc alatt megsütöttem, a második és harmadik adagot, mivel a sütő már forró volt kevesebb ideig sütöttem.  A végeredmény egy fantasztikusan jó állagú kiflik lettek, amik nagyon ízlettwk mind a hármunknak. 
Kedves Ági, köszönöm a receptet még egyszer!!!!

8 megjegyzés:

családi tűzhely írta...

Nagyon guszták lettek:)

Nelli írta...

Szépségesek lett!Már hiányoltalak nagyon!:-)

Nelli írta...

Bocsánat!...lettek!

Bianka írta...

Juj nagyon jók, jönnek is vendégek hozzánk

DebiGabi írta...

Családi tűzhely,
Köszike:

Nelli,
De édes vagy!!!
Kicsit sok volt a munkám az utóbbi pár napban, és nem igazán maradt már energiám sütni-főzni, meg sajnos "blogozni sem":D

Bianka,
Köszönöm, nagyon fincsik voltak:D

Viki írta...

Húúú Gabi ! Ez lehet, hogy éppen jókor jött nekem? A holnapi levesem mellél keresek valamit. Nagy kiflisek az unokáim, lehet hogy nagy sláger lesz. Hiányolom belőle a sajtot. Szerinted ?
Igy nagyon jól néz ki. Lehet, hogy a közepét megbolondítom egy kis kolbásszal :)

Ágica írta...

Szia! Örülök, hogy ízlett a családnak. Jó szívvel ajánlom mindenkinek ezt a receptet.

Ágica.

DebiGabi írta...

Viki,
Szerintem nem rontja el egy kis sajt. Mondom ez én, aki sajtot sajttal enne bármikor:)))) Érdemes kipróbálni!

Ágica,
Köszönöm még egyszer a jó kis receptet, remélem küldesz még nekem ilyen finom elkészítenivalót:D