2011. február 15., kedd

Vaníliás kalács

Szombat délután sütögetős hangulatban voltam és még időm is volt rá, így alkottam egy újfajta kinézetű kalácsot. Még nem készítettem ilyen formában, de végeredményben nincs vele több gond, mind egy szimpla kaláccsal, a látványa viszont sokkal dekoratívabb:D

Hozzávalók, amiket használtam:

55 dkg liszt
kb. 2,5 dl tej
2,5 dkg élesztő
2 ek cukor
egy csipet só
7 dkg olvasztott vaj
2 tojássárgája

valamint
10 dkg vaj
2 ek házi vaníliás cukor
1 tojássárgája
valamint a kenéshez a tetejére egy tojásfehérje

Első lépésként a tejben felfuttattam az élesztőt. Ezután egy tálba szitáltam a lisztet, majd a már szépen felfutott élesztőt beleöntöttem, jött az olvasztott vaj és a tojássárgák, a csipet só. Két kis kezemmel szépen összedolgoztam. Egy konyharuha alatt meleg helyen hagytam kelni közel egy órán keresztül. A 10 dkg szobahőmérsékletű vajban elkevertem a vaníliás cukrot és tojássárgát. Miután a tészta szépen megemelkedett lisztezett felületen kinyújtottam egy nagy téglalap formára és megkentem a tojásos-cukros vajjal. Feltekertem és 7 db-ra vágtam. A legszélét, ami egy kicsit "kúposabb" lett helyeztem a sütőpapírral kibélelt csatos tortaforma közepére, a többit pedig köré. Megint hagytam egy fél órát pihenni, majd megkentem a tetejét egy kevéske tojásfehérjével. 180 fokos sütőben kb. 45 percig sütöttem.
Egy kis kiegészítés:
Íme a kalács belülről is:D

12 megjegyzés:

Edó írta...

Úúúúú de gyönyörűűű!Elállt a szavam..

Zsiri írta...

Gyönyörű! :)

Gesztenye receptjei és Bonbon mánia írta...

Óhhh, de szép lett!
Nagyon ügyes kis formája lett!

Raindrop írta...

Ó Gabi, ez mennyire jó!
Szép is, nagyon finom is lehet.
Kifogom próbálni, mert napok óta vaníliapudingos csigát ennék. :)

DebiGabi írta...

Edó,
Köszike. Finom is:D

Zsiri,
Neked is köszönöm:D

Gesztenye,
Köszönöm:o)

Rain,
Vaníliapudingos csiga??? Hm. Ezt meg én raktároztam el:D

Tücsök Bogár írta...

Nagyon klassz lett! :)

Anazar írta...

Csinos!

Bianka írta...

Csodálatos, nagyon finom lehet, tetszik a formája

Latsia írta...

Nagyon extrán néz ki, most ide a délutáni kávémhoz milyen jól jönne egy szeletke!:-)
Tényleg, "szelve" kép nincs? Mert ahogy látom elég jól nézhet ki úgy is!

DebiGabi írta...

Tücsök,
Köszi:D

Anazar,
Köszönöm!

Bianka,
Olyan kis dekoratív lett így. nekem is nagyon tetszik!

Latsia,
Raktam fel egy "szelve" képet is.
Én a reggeli kávéhoz fogyasztottam ma reggel:D Isteni volt!!!

mellissina2 írta...

Nagyon szép a kalács,még a héten megsütöm.Köszi!!!

DebiGabi írta...

Mellissina2,
Köszi. Remélem ízleni fog:D