2011. február 23., szerda

Mandulás puszedli

Hoztam megint egy elég gyorsan elkészíthető kis finomságot. Azoknak ajánlom, akik szeretik a mandulás édességeket. A receptet Stahl valamelyik receptes könyvéből mazsoláztam ki, bár egy kicsit változtattam rajta. Ezt a süteményt már az új konyhai masinával készítettem, aki roppant jó kis segítség volt, különösen a tojásfehérjék felverésénél:D

Hozzávalók:

3 tojásfehérje
csipet só
15 dkg darált mandula
15 dkg porcukor
pár csepp mandularoma
1 citrom reszelt héja
mandula szemek kb. 10 db

A tojásfehérjéket a csipet sóval kemény habbá dolgoztattam a géppel:) Mikor jó kemény habot vert belőle a gép kicseréltem a keverőfejet, majd hozzá adtam a cukrot és a mandulát, belereszeltem a citromhéjat és belecsepegtettem a mandularomát is. A gépecském jól összedolgozta a masszát. A sütőt előmelegítettem 180 fokra. Egy tepsit kibéleltem sütőpapírral, majd kis placcsokat helyeztem el viszonylag távol egymástól. Kb. a felére helyeztem egy-egy szem mandulát,  mert édes leánygyermekem nem szereti a mandulát, de ha nincs a tetején a mandulaszem, akkor simán megette ezeket a mandulás puszedliket. No comment:)  - Na szóval. A sütési idő körülbelül 15 perc volt, de amikor az alja elkezd barnulni érdemes kivenni, nehogy megégjen, tehát viszonylag nagyobb figyelmet igényel mint egy sima sütés. Ebből a mennyiségből nekem két tepsinyi lett.


10 megjegyzés:

Nelli írta...

A gyerekek már csak ilyenek!:-)Finom lehetett!

Ami írta...

Szuper puszedli! IDe vele! :)

Ditta írta...

Nagyon guszták lettek,én is én is kérek!:-)

Bianka írta...

Nagyon guszta

DebiGabi írta...

Nelli,
Ne is mondd:))) Fincsi volt!

Ami,
Küldenék, de nemrég elfogyott:(

Ditta,
Neked sem tudok már küldeni, majd a következő adagból:D

Bianka,
Köszönöm szépen:D

Gizi írta...

Nagyon finom lehet a puszedli, és látom az új segítséged is jól vizsgázott!!!:)

DebiGabi írta...

Gizi,
Csillagos ötösre vizsgázott az drága kis gépem:)

Zsófi írta...

Nagyon kis guszták:)
Milyen állaga van?Puha vagy keményebb/ropogós?

DebiGabi írta...

Zsófi,
Frissen sütés után még ropogósak voltak, de a fémdobozban tárolás után (másnapra) inkább puhák lettek:D

Zsófi írta...

Köszi:)